המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

16 בנובמבר, 2014

7 דרכים מהירות להיכנס לראש של הלקוח שלכם

לעתים, במרוץ הזמן והעבודה היום-יומית בחנות, קורה שהלקוח הפוטנציאלי והדרך שבה הוא חושב, מחפש וקונה חומקים מהתודעה, ולא מעט מוכרים הופכים לפס ייצור קטן במקום לעצור, להתבונן, לשאול שאלות ולזכור שאנחנו כאן כדי לענות לצרכים אמיתיים של אנשים. אז איך עושים זאת?

קבלו שבעה טיפים מהירים שיעזרו לכם להיכנס לראש הלקוח/ה הפוטנציאלי/ת בפשטות יחסית – מה שיבטיח עוד רכישות בחנותכם (למיטיבי לכת, פיזרנו לאורך הכתבה קישורים לפוסטים שירחיבו בנושאים השונים). יישום מהנה!

1. שוטטו וחפשו מוצרים במרקט, ממש כמו קונים רגילים. הטיפ הראשון ללא ספק הוא להתנסות באתר מרמלדה מרקט כמו הלקוחות שלכם – רק כך תבינו היטב כיצד לכנות את המוצר שלכם, איך לתאר אותו, באילו תגיות להשתמש, מה עובד פחות טוב וכיו”ב. שפשפו את מה שנקרא חוויית המשתמש שלכם ותוכלו למקסם את אותה חוויה עבור אנשים אחרים.

2. עצבו את חנותכם בשפה ויזואלית ייחודית. הקונים המגיעים למרמלדה מרקט יכלו לקפוץ לקניון אבל הם בחרו לשוטט באתר הספציפי הזה בחיפוש אחר חוויה עיצובית מיוחדת. יש להם ראש טוב ופתוח, ובהרבה מקרים הם יכולים להרשות לעצמם “ללכת לאיבוד” בתוך החנות שלכם, בתנאי שהיא נראית כמו עולם מגרה, צבעוני ומגוון.

3. תמונה אחת לא מספיקה! העלו חמש תמונות מעולות לכל מוצר. כשלקוח מגיע לדף המוצר בעקבות תמונה שהוא אוהב – אנחנו בטוחים שהוא היה שמח לראות עוד ארבע תמונות של המוצר מזוויות שונות (אם זה סוודר, לדוגמה, הראו את כולו בבת אחת מלפנים ומאחור; את הטיקט; תקריב של הבד שיעביר את התחושה; וגם אחת לפחות כשהוא על דוגמן/ית).

התמריץ הסודי: צרפו תמונה של האריזה שבה המוצר מגיע ללקוח. עטיפה יפה מתוך החנות של טליה שרי

4. הציעו מגוון של מחירים. הקפידו להחזיק בחנותכם מוצרים בכל סקאלת המחירים, ממחירי היכרות נמוכים יחסית ועד למחירי פרימיום גבוהים למוצרים האיכותיים ביותר, כך שתוכלו לתת הזדמנות למגוון רחב ככל הניתן של לקוחות להזמין מחנותכם.

5. חשבו על המוצר שלכם כמתנה (או: התמריץ הסודי). רבים מלקוחות המרקט רוכשים מוצרים לא לעצמם כי אם כמתנות לאהובים, והאמת היא שכך או כך, נהנים מהפנטזיה על אריזת המתנה. תוכלו, אם כך, לכלול בין תמונות המוצר גם תמונה של האריזה היפה והמיוחדת שבה המוצר מגיע ללקוח, והיא תוכל להוות את התמריץ שיוביל לקניה.

6. שמרו על חנות מעודכנת. אתם לא חייבים להעלות מוצרים חדשים כדי לשוות לחנותכם הרגשה של עדכנוּת. רעננו את הבאנר (התמונה המלבנית שבראש החנות) כך שיתאים לחג או סייל מתקרב, הקפיצו לראש החנות מוצרים שתואמים את העונה (בחורף, למשל, קדמו את העליוניות במקום את הטי-שירטים), ותמיד תמיד שמרו על סטייל אחיד בראש טוב.

7. והכי חשוב: חזקו את אמון הלקוחות בכם. כשלקוחה מחליטה להזמין מוצר דרך המרקט, שני דברים חשובים לה במיוחד: א. שהמוצר יענה לציפיות שהיו לה ממנו; ב. שהכסף שלה, ובכלל זה פריטי האשראי שלה, יגיעו לידיים הנכונות. את זאת תוכלו להבטיח בכמה דרכים: הבליטו את מדיניות החזרת והחלפת המוצרים; הקפידו על פרטים רבים ומנוסחים היטב ברובריקת “הכר את המוכר” שבחנותכם; נסו לתחזק בלוג מעודכן ושמרו על קשר אישי באמצעות רשימת תפוצה. ככל שתרבו בפריטים בחנותכם, כך החנות תיראה יותר רצינית ומקצועית, וכפועל יוצא, אמינה יותר.

יש לכם משהו להגיד? טיפים נוספים? סודות מקצועיים? שתפו אותנו כאן למטה, בתגובות:

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין