המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

13 בנובמבר, 2016

6 טיפים לעמוד פייסבוק מנצח

קחו בחשבון שלקהל הלקוחות שלכם יש גלאי בולשיט מפותח מאוד. ענבל קליין

פייסבוק, שחגג לא מזמן עשור לקיומו, הפך להיות מיקרוקוסמוס של עולם האינטרנט ועולם הפרסום גם יחד. כדי לשרוד בבועה הזו כעסק, נדרש ניהול דף עסקי יעיל, שירענן את הפיד של הגולשים, ויידע איך לבלוט מעל המתחרים. הנה שישה טיפים שכדאי לזכור כשמנהלים עמוד פייסבוק עסקי. אחריהם העמוד שלכם לא ייראה אותו דבר:

1. לכל עמוד יש אישיות

העמוד שלכם הוא חלק בלתי נפרד מהמותג ולכן הוא צריך לדבר בשפה של המותג. לכאורה זה מובן מאליו, אבל איך עושים את זה בפועל? דמיינו את המותג שלכם בתור בן אדם. האם הוא גבר או אשה? האם הוא צעיר או מבוגר? האם הוא מדבר בשפה גבוהה או נמוכה? האם יש לו חוש הומור – ומאיזה סוג? האם הוא קצת סנוב או חבר מהשכונה? ברגע שתוכלו לאפיין את האישיות של המותג שלכם – תוכלו גם לדבר בשפה שלו בקלות.

2. העסק שלכם חי

זאת לא קלישאה – העסק שלכם לא נראה כמו לוח מודעות ואין שום סיבה שגם עמוד הפייסבוק יראה ככה. אחרי שמצאנו את הקול האותנטי של העמוד והמותג צריך למצוא דרך להעביר את המסרים באופן אותנטי לקהל. קחו בחשבון שלקהל הלקוחות שלכם יש גלאי בולשיט מפותח מאוד ואם תלעיטו אותו רק במסרים שיווקיים הוא יתעייף מאוד מהר. חפשו את התכנים שמעניינים את הקהל שלכם: סיפורים קטנים ותמונות מאחורי הקלעים, האנשים שמאחורי המותג, לקוחות מפורסמות וכדומה. בין התכנים האלה אפשר ורצוי לשתול גם מסרים שיווקיים.

3. שירות לקוחות

פייסבוק מאפשר לכם לתת ללקוחות שלכם שירות – לענות על שאלות, להציג בפניהם את השירותים שאתם מציעים. אל תזלזלו בזה. ברגע שיש לכם עמוד פייסבוק יש לכם גם מחויבות לספק שירות דרך העמוד. זה לא תמיד נוח, זה לא תמיד כיף – אבל את הלקוחות שלכם זה לא ממש מעניין. הם רואים בעמוד הפייסבוק שלוחה ישירה של המותג. ואם אין לכם זמן וכוח לענות על שאלות, קחו מישהו מקצועי שיעשה את זה עבורכם.

כל העבודה הזאת לא שווה כלום אם בסוף (או בהתחלה) הלקוחות לא יודעים לאן להגיע בשביל לקנות… אל תשכחו לשים במקום בולט את מספר הטלפון, הכתובת, קישור לחנות, קישור למייל וכל פרט נוסף שיקל על ביצוע הקנייה. אם יש לכם פוסט שיווקי חשוב, הוסיפו בו מספר טלפון.

4. דברו עם הלקוחות שלכם!

לפעמים אנחנו שוכחים שפייסבוק הוא רשת חברתית שנותנת לכם הזדמנות לתקשורת בלתי אמצעית עם הלקוחות / הקולגות והחברים שלכם.

איך יוצרים תקשורת?

* שאלו אותם שאלות – איזה צעיף אתם אוהבים, את הירוק או הכחול? ערבו אותם בהחלטות, הזמינו אותם לטעימות ולהשקות, הזמינו אותם לחוות את דעתם על הקולקציה החדשה וכו’.

* משחקי פייסבוק קטנים שסוחפים הרבה תגובות – תנו לייק אם אתם אוהבים את הנעליים החומות ו”לב” אם אתם מעדיפים את השחורות. תייגו חבר שמגיעה לו עוגה כזאת ליום ההולדת…

*תעודדו ותגיבו – אם מישהו הגיב ופרגן לכם – כבדו אותו ב”תודה” (או בלייק). אל תשאירו שאלות בעמוד ללא מענה. תנו ללקוחות תחושה שאכפת לכם ושאתם מעריכים את התגובות שלהם.

5. תמונות טובות, מעט מילים

אנחנו חיים בתקופה שלאף אחד אין כוח ואין זמן לקרוא טקסטים ארוכים ולהבין מסרים מורכבים. הלקוחות שלכם מופצצים בגירויים מכל הכיוונים ואתם צריכים לתפוס את תשומת הלב שלהם מבלי להיות זולים והמוניים. המפתח לכך הוא שימוש באימג’ים טובים ומדויקים.

איך עושים את זה?

* משקיעים בצילום מקצועי אחת לתקופה.

* עושים קורס צילום בסמארטפון (ויש המון כאלה, המתמחים באופנה / אוכל / ילדים)

* “גונבים” (ברשות!) אימג’ים מוצלחים מהלקוחות או מהספקים שלכם.

* עושים מנוי למאגר תמונות ברשת, תלוי בתחום שלכם.

6. וידאו
פייסבוק אוהב וידאו ומקדם באופן אורגני תכני וידאו מקוריים. להפיק סרטוני וידאו זה עסק יקר (יחסית), אבל שווה להשקיע אחת לתקופה ביצירת סרטונים מקצועיים שיהפכו לוויראליים ויתנו למותג שלכם חשיפה גבוהה.
אין לכם תקציב לסרטוני וידאו? הנה כמה דרכים לנצח את המערכת:

* ערכו תמונות סטילס למצגת וידאו – בעזרת כל תכנת עריכה חינמית ופשוטה.

* שידורי live של פייסבוק – מספקים חשיפה גבוהה מאוד. צריך רק להיות בררנים לגבי מה משדרים ולא להפציץ את העמוד באירועי live משמימים.

* שתפו סרטונים קצרצרים המצולמים מהסמארטפון. לא כל סרטון צריך להיות הפקה מטורפת, רק צריך לשים לב לאיכות הצילום.

 

בהצלחה!

ענבל קליין, בעלת פטל תקשורת, משרד למדיה חברתית

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין