המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

11 בינואר, 2017

5 שאלות שצריכות להישאל לפני שאתם מעצבים את המוצר החדש שלכם

המותג הזה הוא אני. ימימה בר כרמל, “Jemma”

שנה חדשה מביאה איתה אתגרים חדשים: איך החנות תיראה השנה? לאיזה כיוונים אפשר יהיה לקחת אותה? איזה מוצרים יככבו? ומה צריך לקחת בחשבון לפני שמייצרים את המוצרים החדשים ל-2017?

דיברנו עם מעצבת האופנה יעל רוזמרין ומעצבת הטקסטיל ימימה בר כרמל, שתיהן בעלות חנויות במרמלדה מרקט, כדי לדעת אילו שאלות הן שואלות את עצמן כשהן מתפנות לעצב מוצר חדש. בלי קלישאות:

1. מה הופך את המוצר הספציפי הזה ל”שגריר” הכי מוצלח של המותג?

 ימימה בר כרמל: “כל פעם לקראת עיצוב קולקציה אני חושבת על אילו צבעים בא לי בעונה הזאת, אבל מעבר לגווני העונה – קיץ, חורף, סתיו או אביב, יש את הצבעים של המותג שלי ג’מה, והם בד”כ חוזרים יחד עם הדוגמאות שמיוחדות לי: משהו פרחוני וכפרי, בעבודת יד בסגנון בוהמייני. אני פשוט בוחרת לפי הטעם שלי וזה יוצא מתאים למותג, כי המותג הזה הוא אני”.

2. האם יש מספיק אנשים שרוצים או צריכים את המוצר?  

יעל רוזמרין: “זו תמיד השאלה הכי גדולה. אי אפשר לדעת בוודאות, זה בא עם הניסיון. אני מתבססת על דברים קודמים שעשיתי ובמקביל לוקחת סיכונים”.

בר כרמל: “אני לא מתביישת לבדוק במותגים גדולים ובחנויות בוטיקיות יותר בתחום שלי מה אנשים קונים. נוסף לחנויות באינטרנט יש לי גם חנות פיזית, אז אני שומעת מהלקוחות מה הם שואלים ומה הם אוהבים. את הרעיונות וההצעות אני והמוכרות בחנות שלי שומרות במחברת, וכך נולד אצלי לפעמים מוצר חדש שעונה על צרכים אמיתיים שמגיעים מהלקוחות”.

3. האם המוצר יהיה רווחי?

רוזמרין: “כאן צריך לקחת בחשבון את עלויות חומרי הגלם, שעות העבודה, המשלוחים, כוח האדם, ואיפה המוצר נמכר – אם מוכרים בחנות פיזית מרוויחים פחות, למשל. יש מוצרי ‘בייסיק’ שנמכרים הרבה ועושים רווח, כמו הטייצים או שמלות ה’וואן סייז’ שלי, ויש מוצרים יותר מיוחדים שהשקעתי בהם יותר והסיכון בהם גדול יותר. קולקציה טובה צריכה לכלול גם פריט אוונגרדי, אז אולי ממנו לא ארוויח כמו מהלהיטים, אבל מתקזזים”.  

“כשאני עושה את הכי טוב שלי, אני בסופו של דבר מתעלה גם מעל המתחרים”. יעל רוזמרין, “יעל רוזמרין”

4. האם המוצר יימכר טוב אונליין?  

בר כרמל: “אני מעלה לחנות האינטרנטית מוצרים שיותר קל לקנות בלי למדוד, כמו מפות לשולחן. בכל זאת אני משקיעה בצילום כדי שהלקוחות יידעו יותר טוב מה הם קונים. בכלל, כחוק, אני תמיד אשקיע משאבים רבים יותר בצילום מוצרים שאני יודעת שיהיה לאנשים קל לקנות באינטרנט ושיש לי מהם כמויות גדולות”.

5. איך המוצר הזה הולך להיות טוב יותר משל המתחרים?

רוזמרין: “אני מנסה להתעלות על עצמי בכל פעם, ואני יודעת שכשאני עושה את הכי טוב שלי, אני בסופו של דבר מתעלה גם מעל המתחרים”.

בר כרמל: “מצאתי בזמנו בהודו יצרן שהערכתי מאוד את האיכות שלו לעומת יצרנים אחרים, שהיו להם דברים יפים ובדקתי הכל – איזה בדים דוהים בכביסות וכולי. איכות חומרי הגלם מאוד חשובה לי, אני דואגת שהלקוחות יידעו זאת, וזו דרך להתעלות מעל המתחרים. ואחרי הכל אני מאמינה בעצמי וחושבת שהטעם שלי לא מיינסטרימי, והחנות לא נראית כמו חנויות אחרות”.

 

גם לכן/ם יש טיפים שצריך לקחת בחשבון לפני עיצוב מוצר חדש? שתפו אותם איתנו בתגובות למטה: 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין