המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

22 בספטמבר, 2012

פתיחה נכונה של חשבון paypal

שניה לפני שאתם יוצאים לדרך כבעלי עסקים אינטרנטיים ופותחים חשבון ב paypal, הנה 5 דברים שחשוב להקפיד עליהם כדי להימנע מתקלות בקבלת תשלומים בחנות שלכם:

פתיחת חשבון עסקי ולא פרטי

ההמלצה של חברת paypal לבעלי חנויות ברשת היא לפתוח חשבון “ביזנס” ולא חשבון פרטי. הסיבה נעוצה בסל שירותים שחשבון מסוג זה מאפשר לבעלי עסקים, בין השאר עניינים הקשורים בהעברת כספים שנצברו אצלכם ב paypal לחשבון הבנק שלכם. אל תיבהלו בתהליך ההרשמה משאלות כגון תאריך הקמת חברה / עוסק מורשה, הזינו תאריך מקורב למה שאתם זוכרים.

אימות כתובת אימייל

כתובת האימייל אשר תזינו בהרשמה ל paypal תשמש כאמצעי הזיהוי ושם המשתמש שלכם בחשבון. מיד לאחר ההרשמה תישלח הודעה מ paypal לכתובת האימייל שהזנתם. הודעה זו תכיל קישור שעליכם ללחוץ עליו כדי לאשר שזו אכן כתובתכם הנכונה. אימות כתובת האימייל שלכם מבצע “אקטיבציה” לחשבון שלכם וללא פעולה זו החשבון לא יהיה פעיל. אם לא הגיעה אליכם הודעה שכזו מ paypal בצעו את השלבים הבאים: היכנסו ל www.paypal.co.il והתחברו לחשבון שלכם. לחצו על “פרופיל” בראש הדף. לחצו על “דואר אלקטרוני” מתחת ל”פרטי חשבון”. לחצו על הקישור שבדואר האלקטרוני כדי להשלים את תהליך האישור. חשוב: תוכלו לקבל כסף רק לאחר שתאשרו את כתובת האימייל שלכם. סלר שלא אימת את כתובת האימייל שלו לא יוכל לקבל תשלומים דרך האתר.

אימות חשבון על ידי כרטיס אשראי (ביצוע וריפיקציה לכרטיס האשראי)

הזנת פרטי כרטיס אשראי לחשבון ה paypal שלכם וביצוע פעולת אימות לכרטיס האשראי, תאפשר לקונים בחנות שלכם שאינם בעלי חשבון paypal, לקנות בחנות באופן סדיר ללא צורך בהרשמה ל paypal. בעלי חנויות שלא יזינו פרטי כרטיס אשראי לחשבון ה paypal ויאמתו אותם, יקטינו משמעותית את קהל הקונים הפוטנציאלים בחנות שלהם. איך עושים זאת: כדי לוודא שאתם אכן בעלי כרטיס האשראי שהזנתם ב paypal תצטרכו לקשר ולאשר את הכרטיס.

תוכלו לקשר את הכרטיס על ידי מתן אישור ל paypal לחייב אותו בסך 8 ש”ח, שיוחזרו ליתרת ה paypal שלכם בתום התהליך, תוך 24 שעות. היכנסו לחשבון ה paypal שלכם. לחצו על “החשבון שלי”. לחצו על “קשר ואשר את כרטיס האשראי שלי או חיוב” בתיבה “הודעות”. הזינו את פרטי כרטיס האשראי לפי ההוראות ולחצו על “המשך”. בדרך כלל החיוב בסך 8 ש”ח יופיע בדף החשבון המקוון של הכרטיס בתוך שניים או שלושה ימי עסקים, בהתאם למדיניות הבנק המנפיק של הכרטיס. אם אין לכם גישה מקוונת לדף החשבון של הכרטיס, המתינו לקבלת דף החשבון בדואר. קוד ה paypal שלכם הוא מספר ייחודי בן ארבע ספרות, המופק אקראית ומוצג בדף החשבון לכרטיס, ליד החיוב של paypal. תוכלו לראות את הקוד באזור תיאור הפריט, סמוך למילה paypal. קוד paypal בחשבון שלכם ייראה כך PayPal*1234CODE או PP*1234CODE. חשוב: ניתן לקבל את הקוד בטלפון ישירות מחברת האשראי שלכם 72 שעות אחרי שליחת הבקשה. אם קישרתם כרטיס נטען של ויזה כאל, פנו למחלקת השירות של ויזה כאל עם פרטי הכרטיס והם יספקו לכם את הקוד.

כך תשתמשו בקוד paypal לאישור כרטיס האשראי: היכנסו לחשבון ה paypal שלכם ולחצו על “החשבון שלי”. לחצו על “אשר כרטיס אשראי או חיוב” בתיבה “הודעות”. הזינו את הקוד ולחצו על “שלח”.

הוספת מטבע “שקלים” לחשבון

סלרים שמורגלים לקבל תשלומים בדולרים לחשבון ה paypal שלהם, צריכים להקפיד על ביצוע הפעולה הזו, אחרת כסף שישולם להם בשקלים לא ייכנס לחשבון באופן אוטומטי והם יידרשו לפעולה נוספת כדי לקבל אותו. כדי להימנע משליחת הסחורה לפני שהכסף נכנס אליכם לחשבון, הקפידו לבצע את הפעולה הבאה: היכנסו לחשבון שלכם ב paypal. לחצו על “פרופיל” בראש הדף. לחצו על “יתרות מטבע” בעמודה “מידע פיננסי”. בחרו את המטבע שברצונכם להוסיף (שקלים) ולחצו על “הוסף מטבע”.

הערות חשובות: כשאתם מקבלים תשלומים במספר מטבעות, יופיעו לכם מספר יתרות בחשבון ה paypal. כשקונה שולח תשלום במטבע שאתם מכבדים, התשלום יופיע אוטומטית ביתרת מטבע זו. כשקונה שולח תשלום במטבע שאינכם מכבדים, תתבקשו ללחוץ על “קבל” או על “דחה” בחשבון ה paypal שלכם כדי לקבל או לדחות את התשלום (אתם תקבלו על כך הודעה מ paypal באימייל, אבל זו בדיוק הסיבה שבגללה חשוב לוודא שהוספתם שקלים כמטבע שאתם מכבדים בחשבון. המטבע הראשי שמוגדר בחשבון שלכם הוא זה בו אתם משתמשים כדי לשלוח ולקבל תשלומים.

אישור תשלומים עומדים

ישנם מקרים בהם תשלומים שנשלחים אליכם אינם נכנסים לחשבון באופן אוטומטי ומצריכים פעולה נוספת. הסיבה לכך יכולה להיות שהתשלום שמנסים לשלוח הוא במטבע שלא הוגדר כמטבע שאתם מכבדים בחשבון שלכם, אבל יכולות להיות לכך סיבות נוספות. לכן חשוב לשים לב להודעות אימייל המגיעות אליכם מ paypal שמדווחות על הזמנה המצריכה פעולה. הכסף שנשלח אליכם לא יהיה זמין בחשבון עד אשר תיכנסו לחשבון ה paypal שלכם ובאזור ה”תשלומים” תלחצו על “קבל” או “דחה”.

5 הפעולות האלה אמורות למנוע את רוב התקלות שעלולות להיות לכם בקבלת תשלומים בחנות. עם זאת, נושא התשלומים באינטרנט הוא מורכב ותמיד יכולות לצוץ תקלות אחרות. נתקלתם בבעיה הקשורה בתשלומים? כתבו לנו ונשמח לעזור לכם. בנוסף, לחברת paypal קו ישיר לשירות לקוחות בנושא תשלומים. התקשרו ל 073-7137777, ימים ב’ עד ה’ בין השעות 9:00-18:00 וביום א’ בין השעות 11:00-18:00

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין