המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

17 בינואר, 2013

על בלוג אישי חשבתם?

משהו לכתוב עליו

מאז מעולם אנחנו אוהבים סיפורים. סיפור טוב שמרגש אותנו יכול להביא אותנו לעשות הרבה דברים (וגם לקנות הרבה דברים, אם מספרים לנו אותו נכון). אז מה הסיפור מאחורי המוצר שלכם? סיפור כזה יכול להיות כמה עובדות משעשעות על עצמכם, על מקורות ההשראה שלכם. מי שיאהב אתכם בזכות הסיפורים הללו, בטח יאהב את מה שאתם מוכרים.

אז איך עושים את זה?

אנחנו מציעים – לפתוח בלוג אישי, קטן ונינוח, אותנטי וכייפי, כזה שמייצג אתכם בצורה הכי נכונה ואפקטיבית. כדי שתוכלו לשלב את הכתיבה כחלק מהפעילות שלנו כדאי להכניס אותה ללו”ז. הרבה יותר קל לכתוב כשהכתיבה היא חלק משגרת העבודה. כשאנחנו מעורבים באופן יומיומי בתהליך הזה, קל יותר למצוא מקורות השראה וסיפורים מעניינים עלינו, ועל מה שאנחנו רוצים למכור. גם כמה דקות ביום מספיקות, אין צורך להקריב את הזמן שגם ככה אין.

הנה חמישה טיפים שאספנו לנחיתה רכה בעולם הבלוגוספירה:

1. מה יש לנו להגיד?

בלוג אישי הוא המקום האידיאלי לחלוק חוויות מתהליך העבודה, מוצרים חדשים שמרגשים אתכם, או כל מה שמעניין ועושה תחושות חמימות בלב. הכי טוב, אם תצליחו לערבב בין כל השלושה. הבלוג האישי יכול לכלול גם תמונות, סרטונים, או רישומים. בעצם כל מה שאתם מרגישים שמבטא אתכם ואת מה שהמוצר שלכם גורם לכם להרגיש. התחושות והמראות מהחיים האישיים שלכם צריכים לספר את הסיפור שמעניין את הלקוחות ומתקשר גם לחיים האישיים שלהם. ובכל זאת, אנחנו לא אוהבים שמנפחים לנו את הראש במידע, אז חשוב לשמור על פשטות, ובעיקר אם אפשר – מקוריות.

2. איפה מפרסמים, או: באיזו פלטפורמה הכי כדאי לכם לבחור?

הפלטפורמות הנפוצות הן: wordpress (הנה לינק לאתר בעברית), ו- blogger (לינק לפתיחת בלוג, ההרשמה דרך חשבון הגוגל). שני האתרים מציעים ממשק נוח וידידותי למשתמש. ניתן לפתוח בלוג במסגרת המוני אתרי תוכן נוספים, אבל מה שהכי חשוב זה הקישור בין הבלוג לאתר (אם יש), לחנות, או לחשבון הפייסבוק שלנו. מה שמוביל אותנו ל:

3. הקשר בין הפלטפורמות השונות שלכם

מי שקורא את הבלוג שלנו צריך לדעת איפה הוא יכול לרחרח עלינו ויותר חשוב – איפה הוא יכול לקנות את הדברים שלנו. כדי להצליח בזה חשוב שנקפיד על מתן לינקים ותקשורת עדינה בין הרשתות והפלטפורמות. למשל – פוסט קצר בפייס עם לינק לבלוג האישי כשמשהו מתחדש שם.

4. תמונה שווה אלף מילים

הבלוג שלנו צריך לאזן בין הרצון שלנו לחלוק מילים וחוויות לבין הפטיש שלנו לכל מה שיפה. בלוג טוב חייב תמונות טובות, שמסודרות יפה, ואף מעוררות השתאות לאור עבודת האוצרות המרהיבה שהפגנו. יופי כמובן, הוא עניין של טעם, וזה בדיוק המקום להפגין את הטעם הזה, שנותן הרבה מושג לגבי המותג שלנו. אנחנו לא חייבים להסתפק בצילומים של המוצרים שלנו, בכלל לא, עדיף להביא דברים מרהיבים מהארץ ומהעולם שמצאתם בשיטוטיכם ברשת. כל מה שיספק את הדחפים הויזואליים שלנו, הולך.

5. בשביל ליצור תוכן צריך לצרוך תוכן

לצרוך תוכן, זה כנראה הדבר שאנחנו הכי אוהבים לעשות (שזה בעצם דרך נוספת להגיד – לחיות). לשוטט בכיף, ברחבי הרשת (בעיקר), בשדות הפרינט (סליחה על הביטוי), בין ערוצי הטלוויזיה, בקולנוע, במוזיאון. בכל מקום – הכל בסוף זה תוכן. ואם כבר מתרוצצים ואוספים רשמים וחומרים – שווה לבדוק אם מצאתם בדרך בלוגים אחרים שאולי ישמחו לכתוב עליכם. אם נפלתם על בלוג שמדבר אליכם ואתם מעריכים את התוכן שעולה בו, נסו לעניין את בעל הבלוג ולהתברג שם עם המוצרים שלכם. שיתופי פעולה כאלה הם הזדמנות לקדם את המוצר שלכם ולהיחשף ללקוחות חדשים, ממקור שהם סומכים עליו. בלוגרים שכותבים על התעשייה שלנו, עושים את זה כי זה מה שהם אוהבים. הם תמיד מחפשים את הדבר הבא לכתוב עליו, ואם תציגו את עצמכם נכון, הדבר הבא הזה יכול להיות אתם. פשוט שלחו מייל. מקסימום – תכירו אנשים חדשים.

ומה שהכי טוב, זה שהנה מצאנו לנו את המטלה היומית שמחייבת אותנו לשבת על הספה עם המחשב על הברכיים ולשוטט באינטרנט, וזה עוד בשביל העבודה.

בהצלחה!

 

 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין