המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

23 באפריל, 2018

עגלת הזהב: 7 יתרונות בולטים של מכירה במרקטפלייס

עגלת הזהב. מרקטפלייס ייתן לכם נחיתה רכה, קלה ובטוחה יותר

אז איפה הכי כדאי למכור באינטרנט?

כבעלי מותגים גדולים וקטנים, אתם בוודאי מודעים לאפשרויות השונות הזמינות לכם למכור את המוצרים שלכם – החל מאתר אישי ועד השתתפות בירידים. אבל אנחנו רוצים להתעכב דווקא על היתרונות שבמכירה במרקטפלייס, או קניון אינטרנטי, אם תרצו, כמו מרמלדה מרקט:

1. תנועת גולשים (טראפיק). היתרון הכי בולט של מרקטפלייסים. שיווק באינטרנט הוא אולי המקצוע הכי משתנה ומסובך, ובזכות גודלן וקצב העדכון של זירות מכירה גדולות, המוכרים יכולים להשקיע פחות בשיווק אגרסיבי וליהנות מתנועה טבעית של יותר מחצי מיליון מבקרים בחודש, במקרה של מרמלדה מרקט. אולי זו הסיבה ש-63 אחוז מהמוכרים באינטרנט עושים זאת במרקטפלייסים.

2. מיקום מצוין בתוצאות החיפוש בגוגל. עכשיו נדבר על איכות הגולשים: כמעט 50 אחוז מהתנועה במרמלדה מרקט היא של גולשים ממוקדי-מטרה, שחיפשו מוצר בגוגל, כלומר לקוחות מכוונני קניה. חנות במרמלדה או בכל מרקטפלייס אחר תגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, בעוד שחנות עצמאית תגיע לעמוד רחוק הרבה יותר, אלא אם כן תשקיע בכך משאבים (זמן וכסף).

3. חסכון בעלויות. אתם מכירים את העלויות: אתר מכירות פרטי יכול להגיע לעלות של אלפי שקלים בחודש על תכנות, תחזוקה חודשית ושיווק, ולא פחות מכך גם חנות בעולם האמיתי – הוצאות על שכ”ד, חשבונות ושכר לעובד/ים. מרקטפלייסים מאפשרים לכם להרוויח את המקסימום במינימום של הוצאות.

4. נחיתה רכה והתחלה קלה. להיות חלק מגוף גדול שנותן גג למאות ואלפי חנויות זו גם התחלה טובה למי שמעוניין להתחיל למכור, כי כחלק מגוף שכזה אתם לא לבד – יש עוד המון מוכרים וקונים בסביבה. זאת ועוד: עקרונית, תוכלו להתחיל להעלות מוצרים ולמכור תוך חצי שעה מרגע הצטרפותכם למרקטפלייס, בזכות הפלטפורמה הקלה והנוחה לשימוש.

5. מותג, מוניטין ושירות. כמוכרים במרקטפלייס, אתם נהנים מהמוניטין של הפלטפורמה. יש למי לפנות במקרים של בעיות (גם כקונה וגם כמוכר), והקנייה מרגישה בטוחה יותר בסביבה שכזאת, ולפי מחקרים, רב הצרכנים באינטרנט מעדיפים לקנות באתר שיש בו משוב על חנויות ומוצרים.

6. פלטפורמה איכותית שמתחדשת בהתאם לשוק. מרקטפלייסים טובים עובדים מסביב לשעון כדי להתפתח ולהתאים את עצמם לדרישות המשתנות של השוק, החל מהשארת פידבקים במערכת ועד לתזכור של קונים ש”נטשו” את סל הקניות שלהם.  

7. הזדמנויות עסקיות. מרקטפלייס יכול לשמש קרקע פורייה לצמיחת שיתופי פעולה עם מאות ואלפי מעצבים, אמנים, יבואנים ויזמים כמוכם. כמו שכבר כתבנו – אתם לא לבד.

ומהי ההמלצה שלנו? אם יש לכם אופציה כזו (בעיקר כלכלית), נסו שלא לצמצמם את עצמכם למכירה בפלטפורמה אחת בלבד. נוכחות רבת זרועות באינטרנט היא נכונה, במיוחד בעידן של ריבוי ערוצים. בהצלחה!

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין