המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

25 בינואר, 2015

סוד ההצלחה שלי: Tooshaya

כל הסלון היה מלא בחוטים, מסרגות, בדים ומתקני ייבוש. תום וצמרת (משמאל) ומוצר הדגל של Tooshaya

אנחנו צמרת שפירא-מואטי, מעצבת, מטפלת באמנות ומנחת סדנאות מודעות ביצירה, ואמא של תום מואטי, בוגרת שנקר במחלקת עיצוב טקסטיל ומתמחה בסריגה. יחד אנחנו מנהלות את הסטודיו המשפחתי, TOOSHAAYA.   

התחלנו את העסק באוקטובר 2010, במקביל ללימודים של תום בשנקר. ההתחלה היתה בפרופיל נמוך, עבדנו מהבית. כל הסלון היה מלא בחוטים, מסרגות, בדים ומתקני ייבוש, את הצביעות עשינו במטבח בסיר ענק על כבל גז שהשאלנו מהצופים. אנו מתייחסות לתקופה זו כמו לסטאז’ / הרצה. מאז סיום התואר ביולי 2011, כל האנרגיה והזמן שלנו מופנים לפיתוח העסק.

היום הסטודיו שלנו נימצא בצמוד לשוק הפשפשים ואנו מעסיקות מספר עובדות. במסגרת חלוקת התפקידים בינינו, צמרת אחראית על השיווק, כולל על החנות במרמלדה. אנחנו מאוד אוהבות את העבודה און-ליין ומאמינות שחנות האון-ליין משלימה את הקשר בין המעצב והלקוח. מנגישה את המוצר ללקוח ובנוסף יוצרת קשר ישיר מול המעצב. היתרון הוא כמובן גם הנוחות והעדר המגבלה הגיאוגרפית. החיסרון הוא שיש צורך בהתעסקות עם קידום החנות.

צמרת: ההשקעה הראשונה היתה עבורי בניראות החנות. הבאנר, תיאור המותג והפריטים. בשוטף – אני מקדמת 2 מוצרים בכל יום ומשווקת מבצעים בעמוד הפייסבוק עם קישור לחנות במרמלדה.

צעיפים הם מוצר הדגל שלנו. התחלנו עם צעיפים והיום יש לנו מבחר גדול עם צעיפים בדגמים ומחומרים שונים, מתוכם פריט הדגל שלנו הוא של איור במבוק ענק. בכל עונה אנו מייצרות את הדגם הזה במבחר צבעים. הצעיף ענק, עשוי מחוטי במבוק דקיקים בסריגה ייחודית ועדינה היוצרת סריג דק ואוורירי. המגע שלו רך כמשי והוא קליל ממש כמו ללבוש אויר. כמו רוב העיצובים שלנו, ניתן ללבוש אותו בצורות שונות, ובשילוב סגנונות שונים מאלגנטי ועד זרוק. לבמבוק יש איכויות רבות והמיוחדת בהן הוא שהוא מתאים עצמו למזג האוויר – הוא מחמם יותר כשקר ויוצר אפקט צינון כשחם.

ההשראה שלנו מגיע מהטבע. אנחנו אוספות דימויים, צבעים ותמונות שאנו מצלמות בעיקר מהטבע. להשלמה , אנו מצרפות תמונות שמלקטות באינטרנט בעיקר מ-Pinterest. 

היה לי ברור שבאחריותי המקצועית לעצב ולייצר בצורה נכונה ואקולוגית. Tooshaya

על הבדים האקולוגיים

תום: במסגרת לימודיי בשנקר נחשפתי לעובדה המטרידה שתעשיית הטקסטיל הינה התעשיה המזהמת השניה בעולם (אחרי הכימיקלים). היה לי ברור שבאחריותי המקצועית לעצב ולייצר בצורה נכונה ואקולוגית. אנו עובדות רק עם חומרים טבעיים. בעיקר עם חומרים חדשניים כמו במבוק, סויה וכותנה ממוחזרת. אנו משקיעות הרבה בתחקיר להגיע לחומרים מיוחדים.

כרגע מייצרים עבורינו במיוחד את החוטים בצבעים שאנו בוחרות ואנו מיבאות את החוטים ביבוא אישי.

חוטי הבמבוק מיוצרים מ-100% במבוק אורגני, וחוטי הסויה משאריות הייצור של תעשיית הטופו בשילוב עם כותנה. לחוטי הבמבוק והסויה יש איכויות רבות ומיוחדות שטובות לעולם וטובות לאדם – זה רך, נעים, אוורירי ונושם; היפואלרגני – מתאים לבעלי עור עדין ולנוטים לרגישות, אלרגיה וגירויים בעור; אנטי בקטריאלי – אינו סופח ריחות (ולכן גם אין צורך לכבס תכופות, מספיק אוורור להתרעננות); אקולוגי ומתכלה ובעל איכויות הגנה מקרינת uv של קרני השמש.

 

מקפידות לשוחח, להבהיר וללבן כל עניין בכדי למנוע אי נעימויות ואי הבנות. Tooshaya

שיתוף פעולה בין אמא לבת. זה יכול לעבוד?

שתינו רואות את שיתוף הפעולה בינינו כזכות גדולה. כמובן שיש גם חלקים מאתגרים, כמו בכל שותפות וכמו בכל משפחה. רק שאצלנו זה גם וגם 🙂

אנחנו מאוד דומות ומאד שונות. ומעבר ליתרון שאנו סומכות אחת על השניה לחלוטין אנו גם משלימות אחת את השניה. כך גם בתהליך העבודה שלנו: יש לנו חלוקת תפקידים ואחריות ברורה. אנחנו מקפידות לשוחח, להבהיר וללבן כל עניין בכדי למנוע אי נעימויות ואי הבנות.

בתהליך העיצוב – צמרת אחראית על איסוף הדימויים והצבעוניות של ההשראה לקולקציה, ואני (תום) מצרפת את ההשראות שאספתי ואז יוצרת רישומים מהם. אני מפתחת סקיצות טקסטיליות שמתוכן אני מעצבת סווצ’ים של דגמי טקסטיל שונים ואז עירובי צבעוניות שונים.

מתוך הסווצ’ים הללו אנו בוחרות יחד את הטקסטיל המתאים לכל דגם.

גם פיתוח הדגמים הם סוג של עבודת “דו שיח” בינינו. אני מייצרת מודל ראשוני ואז אמא שלי מגיבה ואומרת מה צריך לדעתה לשנות וכך הלוך חזור מספר פעמים עד שמגיעות למודל הנכון בעיננו.

 

לביקור בחנות של תום וצמרת, הקליקו כאן

לביקור בדף הפינטרסט שלהן, בואו לכאן

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין