המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

21 בפברואר, 2018

סוד ההצלחה שלי: Tanoona

“השוק היה ועודנו רווי מוצרים לילדים שמוכתבים על ידי תפיסה מגדרית מיושנת בעיניי”. הילה חץ-טוש, Tanoona

מעטות הן החנויות לעיצוב חדרי ילדים שמוצריהן, כאידאל, הם נטולי מגדר. חנות שכזו היא Tanoona, לעיצוב וסטיילינג של חדרי ילדים, בהקמתה וניהולה של הילה חץ-טוש. מאיפה הגיעה ההחלטה לפתוח חנות למוצרי ילדים שכל המוצרים בה הם יוניסקס? אילו מותגים מהווים לה השראה? ומה הכי קשה בניהול חנות אונליין? כל זאת ועוד בראיון המורחב עם הילה חץ-טוש: 

מה ההתמחות שלך? מעצבת ויוצרת סטיילינג לחדרי ילדים ומוצרים משלימים.

מהם מקורות ההשראה שלך? ללא ספק הבנות שלי, תמר וגפן שמספקות לי על בסיס יומיומי אינספור רעיונות והשראות אם זה בהירדמות האוטומטית של הקטנה ברגע ששומעת את דיסק “הכבש השישה עשר” או אם זה באהבה של הבכורה לצפרדע ירוקה או האובססיה הבלתי נגמרת ל”לשבור את הקרח”. הן מדליקות לי איזו מחשבה בראש של איך אני הופכת את אותו רעיון למוצר ייחודי שהרבה ילדים והורים יוכלו להתחבר אליו. רעיונות ואביזרים שיהיו טיימלס. מכאן למשל נולדה הריפודית לעגלה של “הכבש השישה עשר” וטפט “הנסיכה והצפרדע” ו”פרוזן”. מאחורי כל מוצר בחנות יש השראה שנתנו לי בנותיי. 

איך הכל התחיל? איך נולד המותג שלך? לפני כמעט חמש שנים הפכתי לאמא בפעם הראשונה. כמו כל אמא, גם אני התחלתי לחפש ולחשוב איך ייראה החדר של הילדה באופן כזה שיהיה לה (ולי) הכי נעים וביתי שיכול להיות.

בתור מעצבת, הפן העיצובי והרצון שהחדר שלה יהיה ייחודי היה לי מאוד חשוב והמחשבה הראשונה שהנחתה אותי בתכנון החדר, הייתה קודם כל הפרקטיות;  חדר פרקטי, נעים ומיוחד שמעוצב בטוב טעם, באופן ילדותי אך לא תינוקי, ובלתי מגדרי בעליל – כך שלא נצטרך להחליף ולשפץ את החדר אחרי שנתיים כשהילדה כבר תגדל או אם יצטרפו ילדים נוספים למשפחה. כשהתחלתי לחפש בחנויות הילדים אביזרים, גיליתי שרוב המוצרים הם מצד אחד מגדריים ומצד שני מאוד חוזרים על עצמם. בכל מקום שחיפשתי ראיתי הדפסי לבבות ורודים, פפיונים סגולים, עוגנים לבנים או כוכבים בצבע תכלת. השוק היה ועודנו רווי מוצרים לילדים שמוכתבים על ידי תפיסה מגדרית מיושנת בעיניי שאני לא מתחברת אליה. תמר הייתה בת שנה וחצי כשסופסוף מצאתי טפט באוסטרליה שעונה על כל דרישותיי ושהייתי מוכנה לתלות על הקיר. ובעצם עם הטפט הגיעה ההחלטה לפתוח מותג ילדים משלי: חנות אונליין לאביזרים מעוצבים לילדים שאינם מתחנפים אליהם. פריטים ייחודיים, מודרניים, יוניסקסים ופרקטיים כך שהורים צעירים לא יצטרכו להשקיע כל שנה שנתיים בעיצוב, צביעה או אבזור חדר הילד מחדש בכל שינוי משפחתי שמגיע.

המותג יצא לאור בדיוק עם הולדת הבת השנייה שלי גפן לפני תשעה חודשים, אך כאמור, הרעיון התבשל והתגבש כבר מהולדתה של תמר. ההשראות הפרטיות שלי יחד עם האהבה שלי ליצירה ולעיצוב הולידו את TANOONA (תמרי  גפנונה), שהוא מותג שמציע שלל מוצרים ייחודים לעיצוב חדרי ילדים.

“ברגע שהיה רעיון הביצוע שלו היה מאוד מהיר”. Tanoona

אילו מותגים את אוהבת ומעריכה? Mrs Mighetto” הוא מותג של צמד מעצבות גרפיות מאוסטרליה, הגעתי אליהן דרך האינסטגרם, מהן הזמנתי את הטפט לחדר של הגדולה ומאז אני עוקבת אחריהן ומעריצה אדוקה. הן מעצבות פרינטים מיוחדים וחושבות  מחוץ לקופסה בכל מה שנוגע לחדרי ילדים. פשוט מדהימות. 

מה הלך לך הכי בקלות בהתפתחות המותג שלך? העשייה והיצירה עצמה. ברגע שהיה רעיון הביצוע שלו היה מאוד מהיר. למזלי, גם עם הספקים שלי וגם עם המעצבות איתן אני עובדת היה חיבור מיידי והפיכת הרעיון למוצר ממשי נעשתה באופן מהיר, קליל וברמה הכי גבוהה.

ומה הכי קשה? לדחוף את עצמי. למרות שאני מאוד מאמינה במוצרים שלי קשה לי לשווק את עצמי כי אני חסרת ביטחון. זה משהו שאני עובדת עליו יום יום. גם כשיש הרבה מכירות שזה הפידבק הכי טוב שאפשר לקבל- מישהו קנה מוצר שאת עיצבת. אני לא מאמינה שזה קורה וזה הכי לא מובן מאליו מבחינתי.

“גם כשיש הרבה מכירות שזה הפידבק הכי טוב שאפשר לקבל- מישהו קנה מוצר שאת עיצבת”. Tanoona

איזה טיפ יש לך לעסקים צעירים מהתחום שלך? להאמין בעצמך! נכון זו קלישאה, אבל זו האמת. אם אתה מאמין במה שאתה עושה וזה מרגיש לך נכון אז לך על זה. תשקיע, תעבוד קשה, זו עבודה יומיומית אבל משתלמת!

מה הספר האחרון שקראת? “מעשה בחמישה בלונים”

איזה קריירה אחרת היית לוקחת בחשבון? אני שייכת לסוג האנשים שבאמת לקחו הרבה בחשבון. יש לי תואר ראשון בפסיכולוגיה ויש לי תואר בחינוך ואיכשהו עם החיים והאימהות והחיפוש, הגעתי ללמוד עיצוב פנים וזהו, מצאתי את מקומי, מה שנקרא – הגעתי הביתה 🙂 

קפצו לבקר בחנות המקסימה של הילה במרמלדה מרקט, Tanoona 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין