המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

22 במרץ, 2016

סוד ההצלחה שלי: Pockets

“האהבה הראשונה שלי היא לתפאורה”. צפנת ספרא ומוצרי הדגל שלה, מהחנות פוקטס

אני צפנת ספרא, בת 37. גדלתי בירושלים ולמדתי במחלקה לצורפות ואופנה באקדמיה לאומנות ועיצוב “בצלאל” וגם ב”Accademia di Belle Arti” בבולוניה, איטליה במגמת עיצוב תפאורה. אני נשואה, יש לי שלושה ילדים וכיום אני מתגוררת בגבעתיים.

האהבה הראשונה שלי היא לתפאורה. זה תחום לא פשוט שעסקתי בו לפני שהילדים נולדו, והעבודה מסביב לשעון לא כל כך אפשרה לי למצוא את האיזון שבין גידול הילדים לצד פיתוח קריירה. לכן בחרתי להתמקד בחדר ילדים, חלל כיפי ומאתגר שאפשר ליצוק לתוכו המון דמיון.

בשנת 2009 עזבתי את העבודה שלי בעיצוב אירועי קונספט. הלכתי לכמה ראיונות עבודה ומשהבנתי שלא אתקבל לאף עבודה כשאני בהיריון, התחלתי לגבש רעיון למותג ולמוצרים. לאחר כשנה הייתה חברה שהעסיקה אותי על סמך העיצובים הללו, ושם למדתי המון על ניהול מותג, תמחור, רווחיות ועוד דברים שהיו חשובים מאוד לפני צאתי לדרך עצמאית, ובסופו של דבר אכן יצאתי לדרך.

עובדת עם בדים עבים מאוד. פוקטס

סביבת העבודה

יש לי סטודיו שאותו אני חולקת עם מעצבת התיקים מיה שלו. יש לי שם את כל מה שאני צריכה, כולל הplaylist- שאני משדרגת כבר שנים. הכי כיף לעבוד עם מוזיקה.

אני עובדת בעיקר עם בדים עבים מאוד – קנבס, דנים, כותנות ודריל, ואני אוהבת טקסטורות בבד. את כל מוצרי הגלם שאני עובדת איתם אני קונה בארץ והאמת שאני אף פעם לא מרוצה ממה שיש, וזה בעוכרי. פעם רדפתי אחרי משאית בדרום תל אביב כי ראיתי עליה גליל בד שאהבתי, וככה גיליתי ספק מדהים שאני עובדת אתו עד היום.

 

חשוב להתנסות בחוויית הקנייה מהצד של הלקוח

רוב המכירות שלי מתבצעות און ליין. מרמלדה מרקט היא פלטפורמה טובה לחסוך בהוצאות על קידום חנות אינטרנטית, אך עם זאת כדאי להפנים שאת אחת מיני רבים ולכן חשוב מאוד לבלוט בשטח.

לי חשוב מאוד להתנסות בחוויית הקנייה מהצד של הלקוח,  להבין איפה המכשולים בדרך של הקונה אל הקופה. חשוב לציין את כל הפרטים החשובים שיכולים לעניין את הלקוח, כגון: תוך כמה זמן הוא יקבל את הפריט, איך הוא ארוז? האם ניתן להוסיף ברכה? חשוב למצוא את האיזון בין הפרטים הטכניים והיבשים ובין הבלטת יתרונות המוצר שלכם. והכי הכי חשוב זאת התמונה: נסו להעביר מסר בתמונה ואת הסביבה שבה אתם מדמיינים את הפריט שלכם.

אני מופתעת מכל מכירה מחדש עד היום. אני אוהבת את העובדה שאני לא צריכה לשבת בחנות ולחכות ללקוח הבא שייכנס אלי, אני יכולה לעשות עוד מיליון דברים בין מכירה למכירה.

האתגר הגדול ביותר בעבודה במרקט עבורי היה לצמצם את התגיות שנתנו לכל מוצר ל-10 בלבד כשהוצבה הגבלה על מספר התגיות, כי היו לנו כ-50 תגיות לכל מוצר. זה לקח לנו שעות!

צפנת ספרא והבייבי שלה, בצילומים לחנות פוקטס

הצב ששינה את הכל

הפריט הכי פופולרי בחנות שלי הוא הפוף-צב שלי.  בשלב מסוים כמעט הפסקתי להכין אותו כי הוא תופס הרבה נפח וכל הלוגיסטיקה שלו מסובכת (אחסון, שילוח וכולי) אבל בסופו של דבר הבנתי שפשוט אצטרך למצוא פתרון לבעיות. הפוף הזה עבר המון גלגולים, בדים שונים, גדלים שונים ושינויים בגזרה. זאת הסיבה לדעתי שבסופו של דבר הוא יצא כל כך מוצלח. הוא פשוט מדויק מהרבה בחינות.

לביקור בחנות המהממת של צפנת, פוקטס 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין