המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

03 ביוני, 2018

סוד ההצלחה שלי: רוני דורון

אין קיצורי דרך. רוני דורון בפעולה

אני רוני דורון, מעצב ואומן רב תחומי, בוגר “בצלאל” בירושלים ולימודי המשך בלונדון עם מלגה של המועצה הבריטית לתרבות. עוסק בעיצוב ואומנות מגיל 6-5.

איך נולד המותג שלך? מאז ומתמיד אני אוהב את הארץ ואת נופיה, את הטבע, הבר, הפריחות והלבלוב, השלכת, המדבר הים וההר שתמיד היוו מקור ראשי להשראה וליצירה ואף “מספקים” חלק ניכר מחומרי הגלם ביצירה שלי.

לאחר פציעה במלחמת ששת הימים ואשפוז בבית החולים הדסה, התחלתי ללמוד במחלקה לעיצוב ב”בצלאל”, ועם סיום ארבע השנים ידעתי שזה מה שאני אוהב. סופית. עם סיום לימודיי בירושלים יצאתי להמשך לימודים בלונדון.

מיד עם סיום לימודיי בחו”ל התחלתי לעבוד במקצוע שכה אהבתי ובו בחרתי לעסוק, עד שקרה אירוע שהאט את קצב העבודה שלי. לאחר סדרה של ניתוחים וטיפולים החלטתי לשנות את כיוון היצירה והתחלתי לעצב וליצור אלמנטים פיסוליים, גופי אור וגופי תאורה. השינוי היה משמעותי ומלמד, אך לעיתים גם מתסכל.

יותר מ-10 שנים עברו, ומאז אני עובד ויוצר באתר סדנאות האומנים בקיבוץ עין כרמל על כביש 4. במשך תקופה זו הצגתי את עבודותיי במספר גלריות בארץ ומעבר לים. היה חשוב לי מאוד להמשיך וליצור באנרגיות חדשות, לעצב וליצור, לפגוש אנשים שאוהבים אומנות ומעריכים את יצירותיי, להיות ולחוות את תהליך היצירה בסביבה אומנותית תומכת ומשלבת.  

בחנות הווירטואלית שלי יש כ-300 מנורות, פסלים ופריטים שונים מפליז מעץ וממתכת. כמו כן אני מוכר פריטי וינטג’ ורטרו שאני קונה או מקבל ומחדש.

יוצר רק פריט אחד מכל דגם. ארבע מהמנורות של רוני דורון

באילו חומרי גלם אתה משתמש? המנורות, השטיחים, הפסלים והפסלים המוארים, התבליטים והאבזרים שאני יוצר, רובם ככולם מחומרים ממוחזרים, מהטבע וכמובן, Ready Made. כך שכ-95% של יצירותיי הן תוצר של מִחזור.

מה היתרון שלך שעוזר לך להתבדל? הבידול בין יצירותיי לבין עבודות של יוצרים אחרים הוא שברוב שטחי האומנות שאני עוסק אני יוצר רק פריט אחד מכל דגם, בעוד שהאחרים מוציאים סדרות של כמה עשרות, מאות ואלפי פריטים (רק כשאני יוצר מנורות לילה/קריאה, זה בדרך כלל שני פריטים). מחזור ושימור העולם הם נושא חשוב ובעל חשיבות עליונה. באמנות כמו באמנות מותגים אינם נחשבים ליתרון, להבדיל מאופנה, מותגי לבוש והנעלה וכו’. מאז ומתמיד עיצבתי ויצרתי משרדים וחנויות, אולמות תצוגה ומתקני תצוגה, דירות ובתים, שטיחים ותאורה שלטים ומרפאות והמון תערוכות ותצוגות בארץ ובעולם, כל זאת תוך כדי שילוב של עבודות ציור פיסול ועוד כהנה וכהנה.

באילו אתרים אתה מוצא השראה? אני לא מרבה לגלוש ברשת ולחפש מוצרים אך מתמיד בחיפוש חומרים, דבקים, שאריות מסחריות ותעשייתיות – דברים שיכולים להפוך ולעזור בפתרונות טכניים, חידושים בתחום ושאר ירקות.

מה החלום שלך? היה לי חלום שיגיע איזה בעל מוטל, הוסטל, מלון או מישהו אחר מהתחום התיירות והאירוח ויגיד: “אני קונה את כל מה שיש לך בסטודיו.” תארו לעצמכם.

יש לך טיפ קטן לעוסקים ויוצרים, אומנים ואמנים צעירים? קודם כל היו בני אדם, היו קשובים לעצמכם וגם ללקוחותיכם. תהיו פתוחים ללמוד ולהקשיב. תעשו צעדים קטנים בדרך להצלחה, אין הרבה קיצורי דרך. פתחו עיניכם ואוזניכם, הביטו מסביבכם, ותגדלו מבפנים, יחד עם הניסיון וההתמדה. חפשו נישה ייחודית, אל תלכו עם הזרם. צאו מהמסגרת, מהקופסה.

לחנות של רוני במרמלדה מרקט

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין