המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

27 באוגוסט, 2014

סוד ההצלחה שלי: קולולוש

אין יותר ממלא משווקי פשפשים. קשתות השיער הן מוצר הדגל של קולולוש

אני זוהר, בת 32, היוצרת, המלקטת, המצלמת, המשווקת, החולמת והמוציאה לפועל, הפנים הרגליים והידיים מאחורי המותג קולולוש – עיצובים ברוח מסעות ואגדות, המאגד תחתיו תכשיטים צבעוניים, פריטי וינטג’ מקוריים מהאוסף הפרטי שלי ועבודות מִחזור מעץ משמחות-לבב בסגנון ים-תיכוני.

קולולוש נולד לפני כשש שנים באופן די טבעי אחרי שנים של יצירה. במקצועי אני אמנם צלמת אבל תמיד הכנתי תכשיטים, וכאשר התגובות מסביב היו נפלאות, התחלתי למכור.

מוצר הדגל שלי הוא בהחלט קשתות השיער הפרחוניות שאני מכינה כבר מעל שנתיים. הקשתות מורכבות ממבחר אדיר של פרחים, עלים וגבעולים, יצורים קסומים מן האגדות כמו גמדים ופיות, פירות יער, פטריות, במבים, חתלתולים ושאר דמויות חלומיות. אני חושבת שהקשתות נמכרות הכי הרבה מכיוון שהן עולם ומלואו של ממש והן מצליחות לבטא כל כך הרבה דברים בצבעים ובאלמנטים, כך שכל בחורה יכולה למצוא לעצמה את הפיס המושלם. 

החנות צריכה להיות מקום שנעים לשהות בה, אפילו שהיא אינטרנטית. בסטודיו של קולולוש

היתרונות, החסרונות, והאתגר שבעבודה על חנות במרקט

החנות במרמלדה היא למעשה מראה של המותג. המוצרים חייבים להיות מצולמים באופן אסתטי ונעים לעין ועם זאת נאמן למציאות. במקרה שלי, הפריטים מהווים חלק מקונספט של מסעות, אגדות, נדודים, נוסטלגיה ורומנטיקה ולכן הצילומים חייבים להיות בעלי שפה אחת, ועם אווירה מסוימת שתשלים את הפריטים.

בנוסף, צריך לתת תיאור מקיף ואמין של מידות המוצר, החומרים ממנו עשוי וכל מידע נוסף שיכול לעזור. חשוב לזכור שהלקוח לא רואה את המוצר ולא יכול לגעת בו, ועלינו להעביר לו את מירב האינפורמציה. החנות צריכה להיות מקום שנעים לשהות בה, אפילו שהיא אינטרנטית! ואת כל זה אני משתדלת לעשות באמצעות הצילומים, האור, הצבעים והמילים.

היתרונות של העבודה במרקט: באמצעות החנות אני מגיעה ללקוחות מדן ועד אילת, דבר שהיה בלתי אפשרי אחרת, כי לא לכולם נוח להגיע לחנות שלי בתל אביב, וניתן לרכוש מהחנות בכל שעה במשך היממה והלילה, כי אין שעות פתיחה.

והחסרונות: אין את המגע האישי – אני לא רואה את הפנים של הלקוחות, וזה חסר לי. אני אוהבת לדמיין איך הן נראות לפי השם שלהן, והכי אוהבת כשהן שולחות לי אחר כך תמונה עם הפריט. אי אפשר למדוד את הפריטים, אבל בדיוק בגלל זה קיימת מדיניות החלפות נוחה. ואחרון חביב: זמן! צריך הרבה זמן אם רוצים להשקיע ממש בחנות רצינית שעובדת, וזמן לא תמיד יש.

האתגר הכי גדול שהתמודדתי איתו בניהול החנות במרקט הוא להתרגל לזה שפחות מדברים בטלפון עם לקוחות או רואים אותם, אלא פותרים הכל באמצעות המיילים. זה נגיש וזה מהיר, וחשוב להשיב ללקוחות מיד אם לא בהקדם האפשרי.

מכורה לתלבושות מסורתיות מאזור הבלקן ורוסיה. עוד קצת מקולולוש

מאוהבת בפולקלור 

מקורות ההשראה שלי הם בעיקר תרבויות עם פולקלור עשיר ומשוגע. אני מכורה לתלבושות מסורתיות מאזור הבלקן ורוסיה, טקסטיל עתיק, צוענים, וההשראה הכי עצומה שלי היא שווקי פשפשים בארץ ובעולם! אין יותר ממלא מזה. יש לי אוסף פרטי של חפצי וינטג’ ובעיקרם כלי אמייל, גובלנים, דמויות פורצלן, צילומים ומכתבים עתיקים אשר מקיפים אותי בסביבת העבודה שלי ומהווים לי השראה אינסופית ותמידית ליצירה. אני חולמת לשתף פעולה עם נשים מבוגרות שרוקמות וסורגות בכפר נידח אי שם. יום אחד!

החנויות האהובות עלי: שוק הבוכרים ביפוהחנות המופלאה One Bedroom, וגלריות עתיקות קטנות בכל מיני מקומות בעולם.

הייתי רוצה לפתוח חנות באיסטנבול – העיר האהובה עלי בעולם, מיקס בלתי אפשרי של צבעים תרבויות ואנשים, או חנות בשדה תעופה, ככה אוכל להגיע למלא אנשים שחיידק הנדודים פועם בליבם.

 

לביקור בחנות של זוהר בואו לכאן (ותצאו עם חיוך ענק)

ללוח ההשראה הבאמת מהמם של זוהר בפינטרסט של מרמלדה מרקט, בואו לכאן

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין