המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

04 בפברואר, 2014

סוד ההצלחה שלי: מירללונה מוצרים מעוצבים

הכל התחיל מחתול וארנב. מימין: כרמל קושניר ומשמאל למעלה: מוצר הדגל של מירללונה 

אני כרמל קושניר, מעצבת ובעלת החנות מירללונה (“הביטי בירח” בספרדית). לפני כעשר שנים סיימתי לעבוד כשכירה בחברה גדולה והחלטתי להגשים חלום ישן שהיה לי שהוא לפתוח סטודיו משלי, שבו אעצב מוצרי נייר איכותיים ומיוחדים שיביאו לידי ביטוי את הקו האמנותי שלי, כמו אלה שראיתי בנסיעותיי לחו”ל.

החלטתי להתחיל בקטן על ידי ייצור של מוצר אחד ראשון. המוצר הזה היה פנקס הזמנות ליומולדת והוא התבסס על שני איורים: דמות של ארנב ודמות של חתול. את הדמויות הללו יצרתי במקור, על פי סיפור לילדים שכתבה חברה שלי.

הפריט שאני מחשיבה כמוצר הדגל שלי, לפחות מבחינת ההיענות של לקוחות אליו, הוא ערכת מדבקות צבעוניות לתבלינים. זה מוצר שכאילו נולד מעצמו. יום אחד פשוט דפדפתי בספר של דרורה חבקין, על רפואה ובישול טבעי. בספר היו צילומים מרהיבים של תבלינים שונים, טריים ויבשים ושל עשבי תיבול, ופתאום הבזיק לי הרעיון לעצב תוויות לתבלינים בשימוש ביתי. 

אוהבת את הריגוש כשמגיעה הודעה על רכישת פריט. מירללונה 

אני מאוד אוהבת את הריגוש הנעים כשמגיעה הודעה מהמרמלדה מרקט על רכישת פריט. אני אוהבת את המיידיות שבה אני יכולה לתקשר עם הלקוח וגם אוהבת את היכולת והקלות להעלות לדף שלי במרקט מוצרים שאולי בחנויות רגילות לא היה קל לשווק, כי הם מיוחדים מדי או אין להם ביקוש גדול מספיק. אני גם מאוד נהנית מהתמורה הכספית המלאה יותר שאני מקבלת עבור מוצריי. בניגוד לעבודה עם חנויות, שבה נשאר כל כך מעט רווח.

החסרונות שבעבודה און-ליין הם, שלפעמים ישנה טרחה גדולה סביב נושא האריזה והמשלוח של פריטים שלפעמים מחירם אינו מצדיק זאת.

הקניינית של ליברטי, לתשומת לבך נודה. יומנים של מירללונה 

מקורות ההשראה שלי הם לרוב מוצרים מהתחום של הנייר והטקסטיל, שאני רואה בחנויות למוצרי נייר בחו”ל. כמובן שאני שואבת השראה גם מבלוגים שונים של מעצבים מתחומים שונים, לאו דווקא מעצבים גרפיים. גם מעצבים מתחום הקרמיקה, התכשיטים, הטקסטיל וכולי. למשל, הבלוג של תמר שכנר, או זה של איילת יונטף ושל הקרמיקאית השבדית קארין אריקסון. אני מושפעת מיוצרים שעובדים בטכניקות של רישום חופשי, קליגרפי, שרבוטי. מעריכה מאוד קו שיש בו חופש, תנועה והבעה. אני מושפעת גם ממאסטרים של רישום שעבדו בטכניקות של רישום בציפורן ודיו.

עם העיניים ללונדון

הייתי שמחה לפתוח את חנות הדגל שלי ברחוב Marylebone High street בלונדון. זה רחוב שממוקם יחסית קרוב למרכז העיר אך יש בו תחושה שכונתית ויחסית אינטימית, בשילוב עם שיקיות, מעודכנות וייחודיות. לא פלא שבהדרגה כל מיני רשתות גדולות ואופנתיות מגלות אותו ופותחות בו חנויות (כמו שקרה לשינקין בתל אביב). אפשר לדוגמה למצוא בו חנות זערורית בשם art kiosk, שמוכרת מיני חפצים אמנותיים-מעוצבים, הדפסים וכד’. ישנה גם חנות מקסימה של עיצוב שוודי שנקראת Scandium, ועוד.

הקונה שהכי חייבת לרכוש את המוצרים שלי היא האישה ברת המזל שנושאית בתפקיד הקניינית הראשית של החנות המדהימה Liberty בלונדון, חנות כלבו ותיקה שמשתרעת על חמש קומות, מעוצבות לעילא, בסגנון אנגלי עתיק. יש בה: אופנה, טקסטיל לבית, מוצרי נייר, כלי בית, קוסמטיקה. יש תחושה שכל מוצר בחנות נבחר בקפידה, אחד-אחד.

הייתי שמחה לשתף פעולה עם חנות או חנויות שמייצרות מוצרי מזון או קוסמטיקה טבעיים, כך שהמוצרים שלהם והמוצרים שלי יוכלו ליצור ביחד מארז מתנה מגוון ומיוחד, שניתן להציע למכירה מרוכזת.

לביקור בחנות של כרמל, מירללונה, סורו לכאן

 

 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין