המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

09 בנובמבר, 2014

סוד ההצלחה שלי: טליה גופי תאורה

מצאתי את ייעודי. טליה

שמי טליה כהן אבוטבול, אני ירושלמית לשעבר שכיום גרה במודיעין, נשואה ואמא לשלושה בנים: קורן, אורי וגיא. כבר כילדה אהבתי את תחום האומנות והאסתטיקה. הייתי מציירת שעות ומתעסקת בחומרים לפיסול ונהנית מכל רגע. איכשהו מהבית העבירו מסר שמאומנות אי אפשר להתפרנס, והכיוון שלי כשהתחלתי ללמוד באוניברסיטה היה אחר לגמרי, כשהיעד היה משרד הביטחון. התחלתי ללמוד מזרח תיכון וערבית.

שילבתי כחוג משני את לימודי התיאטרון ומצאתי את עצמי נמשכת לזה יותר במיוחד לעשייה שהייתה קשורה בעיצוב תפאורות והכנת מודלים. כשסיימתי את לימודיי התחלתי לעבוד כדיילת אוויר באל על. במסגרת העבודה טיילתי בגלריות, בתערוכות ובחנויות מעוצבות, ונגמלה בליבי ההחלטה ללמוד עיצוב פנים.

נרשמתי ללימודים ביחידה ללימודי המשך של הטכניון ולא היתה מאושרת ממני. לימודי שרטוט, הכנת מודלים, תכנון ועיצוב חללים. מצאתי את ייעודי.

במהלך הלימודים התבקשנו לבנות מודל לבית פרטי שתמיד חלמנו עליו. תכננתי בית בנאות מדבר. חיפשתי חומר שייתן תחושה של נביעת מים.

 

התאהבתי בחומר

באחת מחנויות עשה זאת בעצמך בארצות הברית נתקלתי בחומר ייחודי ומעניין בעל טקסטורות תלת ממדיות ושילבתי אותו במודל. התאהבתי בחומר והתחלתי להביאו בגלילים בכל הגוונים. בכל טיסה הבאתי כל פעם גליל מבלי לדעת מה תהיה המטרה. יום אחד נשבר לנו בבית אהיל ותוך כדי משחק מול האור הבנתי שהחומר הייחודי הזה הוא בעל השתקפות מעניינת ורפלקטור מדהים למנורות.

התחלתי לברר היכן מייצרים אהילים. חיפשתי באזורי תעשייה שונים וכשמצאתי, ההתלהבות היתה בשיאה. ייצרתי אהילים בגדלים שונים ובמקביל חקרתי ולמדתי איך מייצרים מנורה מאביזרי חשמל.

בכל יום שישי הייתי מגיעה ליריד האומנים בגן העיר ומוכרת שם מנורות.

אחת המבקרות בדוכן הציעה לי להשתתף בתערוכת “ויהי אור” שהתקיימה ברשת איי.די דיזיין. באותם ימים, מתכנן התאורה ירין ילוז ביקר באחד הסניפים וביקש לקבל הצעת מחיר למנורות עבור מלון באילת. זה היה הפרויקט הראשון שקיבלתי. ייצרתי עבורם 300 אהילים ומשם זה התגלגל גם לתוכניות טלוויזיה שונות, אולמות, חנויות ועוד.

במקביל הסתובבתי עם החומר באולמות אירועים, הגעתי למשרדי אדריכלים והצעתי לייצר ממנו גופי ענק.

פרויקטים מגניבים קרו ואז סיימתי את לימודי עיצוב הפנים, והתלבטתי האם לעצב חללים או לעסוק רק בתאורה. החלטתי לשלב בין שניהם.

הלקוחות שכבר הכירו אותי בעיצוב התאורה הזמינו אותי לתת ייעוץ וללוות גם מקומות חדשים שפתחו. מפה לאוזן הגיעו עוד ועוד לקוחות.

לפני כשנתיים החלטתי לשלב את גופי התאורה התעשייתיים עם קולקציית האהילים שבינתיים התרחבה גם לחומרים אחרים. המעצבת הגראפית שלי, צמרת שי, המליצה לי למכור במרמלדה מרקט ולא עבר זמן רב עד שנוצרה חנות אינטרנטית מלאה במוצרים שרק עשתה חשק להרחיב ולגוון.

הפרויקט הראשון היה במלון באילת. טליה בפעולה

אני נכנסת לחנות שלי במרקט יומיום, בוחרת שעות ספציפיות לקידום שני מוצרים.

התמונות של המוצרים חייבות להיות ברורות, מושכות את העין ומעבירות בצורה הכי טובה שאפשר את המוצר.

אני משתדלת להעלות כמה שיותר תמונות לאותו מוצר מזוויות שונות, לתת פירוט קצר וקולע שעונה על השאלות המוכרות לי משיחות עם לקוחות.

וכשאני אני מעלה מוצרים התיוג הוא סוּפר חשוב. כל לקוח שיוצר קשר נשאל איך הוא הגיע ואם תשובתו “חיפשתי בגוגל” אני מייד שואלת “מה כתבת?”. אני לומדת הרבה מהלקוחות שלי ומגלה שיש מילות חיפוש שלא חשבתי עליהן קודם לכן, וכשיש כזו אני כותבת ודואגת להעלות אותה במוצרים.

מדי פעם אני משנה את תמונת הבאנר בהתאם אם יש מכירה מיוחדת. מגוונת קצת בטקסטים, חשובה לי מאוד הפנייה האישית לקונים. השירות הוא מעל הכול מבחינתי. כשהלקוחות נכנסים לחנות הם צריכים להרגיש בנוח, כמו בבית. שידעו שיש גב מאחוריהם גם במדיניות ההחזרה וכולי.

כיף שלקוחות רחוקים פיזית מזמינים מהאתר. טליה

מעצבת תאורה או מעצבת פנים?

היתרון הגדול מבחינתי בחנות אינטרנטית היא שהיא חוצה מרחקים. לקוחות שגרים בקצה הצפוני ו/או הדרומי של ארצנו ושאין בסביבתם קניונים וחנויות פונים אלי רבות. כיף שלקוחות רחוקים פיזית מזמינים מהאתר ופותרים את עניין המרחק.

עד היום שואלים אותי מה אני בעצם – מעצבת פנים או מעצבת תאורה? התשובה היא גם וגם, ולכל פרויקט אני מגיעה עם כובע אחר. אני עובדת המון מול מעצבי פנים מוכשרים ומשרדי אדריכלים שנעזרים בי, ובפרויקטים שאני מעצבת אני מסתובבת ובוחרת גופי תאורה עם לקוחות גם בחנויות תאורה אחרות. 

אם הייתי יכולה לחזור בזמן, העצה הכי טובה שהייתי נותנת לעצמי היא להמשיך להאמין לתחושות הבטן שלי ולא להרים ידיים.

 

לביקור בחנות של טליה, “טליה עיצוב פנים ותאורה”, בואו לכאן

לביקור בעמוד הפינטרסט המהמם של טליה, הקליקו כאן

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין