המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

17 ביוני, 2014

סוד ההצלחה שלי: המשקיפה

“התגברתי, נכנסתי, ומצאתי”. מאיה ספיר, המשקיפה

אני חושבת על עצמי כעל זן שונה וחדש בתחום של אופטיקה ואופנה. אחרי שנים רבות בתפקידים ניהוליים בענף האופטיקה, התחלתי להרגיש את הדגדוג שכל יוצר כנראה מרגיש מתישהו – פרשתי כנפיים ויצאתי לדרך עצמאית לפני שלוש וחצי שנים. רציתי לייצר מותג וקולקציות שישקפו את העולם שלי במלואו.

ההחלטה לייצר קולקציה משלי התבשלה שנים ארוכות אבל פרצה החוצה כמו מעיין ברגע אחד. אמרתי לבעלי בתערוכה במילאנו שאני רוצה לייצר קולקציה משל עצמי, מאל”ף ועד ת”ו, לקחת אחריות על כל התהליך ולייצר בדיוק, אבל בדיוק, את המשקפיים שאני בעצמי הייתי רוצה להרכיב.

“מרחב היצירה שלי הוא כל מרחב בו המחשבה שלי משוחררת ויצירתית”. מתוך הקטלוג של המשקיפה

אני חושבת שיש שלושה אלמנטים מרכזיים בניהול מוצלח של חנות: תמונות, תמונות ותמונות איכותיות. האתגר הגדול של מכירת אופנה באינטרנט הוא שהתמונה תהיה מספיק ברורה וחדה כדי שהקונה ירגיש מספיק בטוח לבצע רכישה, גם ללא מדידה. מעבר לכך, אני מקפידה לתייג כל מוצר כדי שלאנשים יהיה נוח למצוא מוצרים. חשוב מאוד גם לקרוא בעיון את ההמלצות של צוות המרקט.

אני מאוד אוהבת את הדינמיות שבעבודה אונליין, את הפידבק המיידי מהגולשים ואת העובדה שאנחנו כל הזמן נמצאים בניסוי ותהייה מדהימים בעיצומה של מהפכה תרבותית ענקית.

מהו המכשול הכי גדול שתמיד ניצב לפני יזם, או כל אדם, ופשוט לובש תחפושות שונות בהתאם לסיטואציה? פחד. אצלי הוא לבש את דמות ה”אני מפחדת לעזוב שכר בטוח ומשרה בכירה, וביטחון ונוחות יחסית”. אבל כמו שנאמר, “האוצר הגדול ביותר של אדם נמצא במערה אליה הוא מפחד להכנס”. אז התגברתי, נכנסתי, ומצאתי.

משקפיים שמספרים סיפור מיוחד. שלושה דגמים מחנות המשקיפה

קשת ההשפעות שלי מגוונת ונעה בין אתרים שעוסקים בתרבות, אופנה ואנשים יצירתיים מכל תחומי העשייה. מאוד אוהבת את העשייה של הסאטוריאליסט, וכדי לקבל מיקס ישר לווריד של תרבות, אופנה, מוזיקה וכל מה שהוא אדג’י ומתקדם אני בודקת מה קורה בדייזד דיג’יטל

השנה אני מביאה לארץ את המותג הברלינאי קובוראום, קולקטיב של אנשים שמייצרים “מסכות אישיות” – משקפיים שלא דומים לשום דבר שראיתי, שמספרים סיפור מיוחד ומעבירים אותך למצב תודעה מסוים. גם תהליכי העבודה הייחודיים שלהם, כולל שיבוץ אבנים על ידי אומני מסיכות ונציאני וחריכה של המסגרות באמצעות מבער מיוחד, הופכים את המותג הזה לאחד האהובים עלי.

ביתי הוא מבצרי במלוא מובן המילה. כאן אני עובדת, מטפלת באנשים, חושבת על הקולקציות החדשות, משחקת עם הילדים, רואה סרט עם בן זוגי. מרחב היצירה שלי הוא כל מרחב בו המחשבה שלי משוחררת ויצירתית. 

אבל, אם הייתי יכולה, הייתי פותחת את חנות הדגל שלי באחד הרחובות הסמוכים לווניס ביץ’, קליפורניה, שם השמש שוקעת בחוטים של דבש וזהב והאנשים מציירים מעגלים בחול הרך.

להסתנוורות בחנות של “המשקיפה”, הקליקו כאן

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין