המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

26 באוקטובר, 2014

סוד ההצלחה שלי: גלה

בגדים שיגרמו לאנשים לשאול את הלקוחות שלי “מאיפה?”. גלה (מימין) ופריט מהקולקציה האחרונה

שמי גלה דרין, דור שלישי בתל אביב, מתגוררת במרכז תל אביב עם בעלי בן והחתלתולה מיו.

כבר בגיל 16 ידעתי שארצה לעסוק בעיצוב אופנה. הוריי היו מנויים למגזין TIME ואני תמיד חיפשתי את מדור האופנה והתחלתי לצייר סקיצות כבר אז. לאחר הצבא התקבלתי לשנקר וסיימתי את ארבע השנים בהצטיינות. בזמן הלימודים ואחריהם, עבדתי אצל המעצבת טובהל’ה, עיצבתי בגדי גברים תחת המותג “גולף” וקולקציות הלבשה תחתונה למותגים אירופאים בחברת “דלתא”. ב-2005 הרגשתי שאני בשלה להקים מותג עצמאי וכך נולד “גלה Gala” (עם שם כזה לא מחפשים אלטרנטיבות).

הקו המנחה את הקולקציות שלי הוא אורבני-רומנטי, לרוב בשימוש בבדי כותנה בשלוב דפוסים וכביסות שונות. האתגר האופטימלי שלי הוא מציאת חידוש בפריטי בסיס והחזרת בגדי היום יום לקלאסיקה, קרי בגדים נטולי הוראות לבישה הנתפרים באיכות גבוהה וללא חשש ממעט הומור. אני אוהבת לעצב בגדים שיגרמו לאנשים לשאול את הלקוחות שלי “מאיפה?”.

משתמשת בבדי כותנה בשלוב דפוסים וכביסות שונות. גלה

לפתוח חנות במרמלדה היה מבחינתי צעד ברור והגיוני ובהמשך גם הסתבר שחכם.

בנות יכולות להתרשם מהקולקציה בזמנן החופשי, לראות אותו מכל הכיוונים, להבין אותו ולרכוש אותו. עכשיו אני בוחרת למכור רק דרך האינטרנט. אני חופשיה לעצב מתי שאני רוצה וברגע ששורה עלי המוזה ונהנית מהפלטפורמה הנהדרת הזאת.

אני חושבת שכל מעצב צריך חנות אונליין, זה הדבר הכי חכם. מעצבי אופנה צריכים להיות מעודכנים בחידושי הטכנולוגיה ולהתקדם וזאת הדרך. העבודה אונליין נותנת חופש יצירה. אם יש רעיון אפשר לייצר, לצלם, להעלות לחנות ולמכור. יש בזה משהו כל כך מהיר וכל כך מהנה שבתור מעצבת גורם לי רק לרצות לחדש. אין צורך בייצור מלאי – אין מעצב שלא מכיר את הזיעה הקרה כשהסטודיו שלו מלא בסחורה שחובה למכור! יש בזה אלמנט משתק לטעמי. היום אני מייצרת רק כשנכנסת הזמנה. אז נכון, את רוב ימיי אני מבלה בגזירה, הדפסה ותפירה אבל אני שקטה, אין רעשי רקע. אפשר להגיע לכל מקום בארץ ובעולם ולהיחשף לקהלים מכל מקום ובכל שעה.

החיסרון היחיד הוא שיש בנות שלא מסוגלות לקנות מבלי למשש ולמדוד ולכן לא יכולות לקנות אונליין.

 יש כמה אלמנטים שהכרחיים לטעמי להצלחה במרמלדה:

1-     נראות: חשוב שהחנות תהיה אסתטית ומזמינה. צריך לשים דגש על אופי, על צבעוניות, על צילום.

2-     בהירות והסבר: הלקוחה לא יכולה למשש ולא למדוד והיא משלמת מראש. חשוב לתת ללקוחה שנותנת בנו אמון את מלוא הפרטים על הבגד, כך שהיא כמעט תחוש את המוצר ואם אפשר לעשות זאת עם מעט הומור ונוסח מגוון, אני חושבת שזה רק יכול להוסיף.

3-     שירות מהיר וזמין: הלקוחה לא יכולה לראות את העיניים שלי ואין לנו את השיחה ליד הקופה. אני נותנת לה מענה מהיר, מפורט ואדיב כמה שיותר.

4-     חשוב לקדם את החנות ולהזמין את הלקוחות להיכנס ושיהיו פריטים חדשים ורעננים.

את רוב ימיי אני מבלה בגזירה, הדפסה ותפירה – אבל בלי רעשי רקע. גלה

מקורות ההשראה שלי מגיעים מסקרנות, מתערוכות שראיתי, סרטים ומללכת ברגל בתל אביב וכל דבר מגרה את הדמיון. להקשיב לאמא שלי ולהבין איך ראש יוצר לא מפסיק למצוא השראה לרגע. ואז יש את הזירה האינטרנטית שתמיד נותנת השראה:

הבלוג Cush and Nooks, שתמיד משלב סטייל וצבע; העיצובים של COS; האתר Garance Dore Goods המעוצב מקסים; ומאוד אוהבת את הבלוג של שלי גרוס “המלבישה” שהוא שופע תמיד בטעם טוב.

בכל הקשור לבגדים, ממעבר לים אוהבת את המותגים ,Acote’ , Cotelac ,Swildens   Anthropologie. אני פוקדת את Muji למחברות, עטים ושאר תופינים.

בארצנו רוב הזמן לובשת את עיצוביי אבל נוהגת לשלב בפריטים  Cheap Monday ל-Belle & Sue, מדי פעם פוקדת את Heartbreaker של אורי פישרמן. תכשיטים אני קונה רק של Lilyja ושל Shuna. אלה עיצובים שמשתלבים בול עם שלי. חוץ מזה, קונה מתנות לילדים ב”טויסים” שבקינג ג’ורג’ בתל אביב – חנות צעצועים קטנה ומטריפה.

 

לביקור בחנות של גלה, בואו לכאן

להצצה ללוח האורח של גלה בפינטרסט של מרמלדה מרקט, לחצו כאן

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין