המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

19 בנובמבר, 2017

סוד ההצלחה שלי: אקלקט

נולד מתוך תחושה שחסרה גישה לאמנות גרפית מקורית. ליטל ועדי, אקלקט

מה קורה כשעיצוב פנים ועיצוב גרפי נפגשים? זה מה שקרה כשליטל ועדי – שתי חברות מתל אביב וכפר תבור – התאחדו והקימו את Eclect, מותג מעודן ויפהפה שמוכר הדפסים גרפיים מקוריים. שאלנו אותן איך הכל התחיל, איפה האתגרים, מי המעצבים והמעצבות שהן הכי אוהבות (יש כמה שמות שווים במיוחד!), וגם מה האימוג’י שהן משתמשות בו בתדירות הכי גבוהה. זה הזמן להתארגן על כוס קפה ולצלול: 

מה בעצם אתן עושות? אקלקט הוא מותג לעיצוב הדפסים גרפיים מקוריים, כל ההדפסים והתמונות שנמכרים אצלנו בחנות מבוססים על דימויים שאנחנו יוצרות, הרעיון הוא להכניס הביתה עיצובים ואמנות מקורית וברת השגה. ההדפסים לרוב  נמכרים ממוסגרים ומגיעים לבית הלקוח כמוצר מוגמר.

מה עשיתן לפני שהקמתן את העסק ואיך נולד המותג שלכן? אנחנו שתי מעצבות: עדי, מעצבת הום סטיילינג, וליטל, מעצבת גרפית, הייתי ועודני מתעסקת במיתוג ועיצוב חוויית משתמש לעסקים מתחומים שונים. המותג אקלקט נולד מתוך תחושה שחסרה גישה לאמנות גרפית מקורית, כזו שניתן להכניס הביתה וליצור חללים בעלי אמירה שיתאימו לכל אחד, כמובן שהשילוב של הדיסציפלינות שכל אחת מאיתנו באה ממנה (עיצוב פנים ועיצוב גרפי) יצרה את השילוב המושלם של אמנות גרפית שמשתלבת בחללים מסוגים שונים.

מה הלך לכן הכי בקלות בהתפתחות המותג? היה לנו מאוד קל ליצור מבחינה אמנותית. הייתה לנו המון השראה וההדפסים ממש ״נוצרו מעצמם״. ידענו טוב מאוד מה אנחנו רוצות והרגשנו את הצורך במוצרים מהסוג הזה, בתקופה שהקונספט והמוצר הזה עוד לא היה קיים בארץ.

ומה הכי קשה? החלק היותר קשה היה לייצר את המוצר, למצוא את הספקים המתאימים מבחינת איכות ולהגיע לרמת הגימור שרצינו, זו הייתה עבודה בפני עצמה, עשינו ניסיונות רבים עד שהגענו לרמה שאליה שאפנו.

 מעניקות ליווי צמוד ללקוחות בבחירת ההדפסים. אקלקט

מה היתרון הייחודי שלכן מול המתחרים? אנחנו חושבות שהיתרון שלנו הוא השילוב בינינו. אנחנו באות מתחומים שונים אך נושקים – עיצוב גרפי ועיצוב פנים – אנחנו משלימות אחת את השנייה במובן הזה. ההבנה של הדימוי הגרפי וההתאמה בחלל ביחד יוצרת מוצר מאוד נכון, כמו כן העובדה שכל ההדפסים שלנו הם בעיצוב מקורי ובמהדורות מוגבלות, כך שהלקוחות שלנו מקבלים פריט של אמנות גרפית שלא נוצר באלפי עותקים.

דבר מאוד חשוב הוא שאנחנו מעניקות גם ליווי מאוד צמוד ואישי ללקוחות שלנו בבחירת ההדפסים והתאמתם לחלל שלהם, כי אנחנו מאמינות שזה חלק מאוד מהותי במותג שלנו.

אילו מותגים אתן אוהבות ומעריכות? בגלל שעיצוב הוא חלק בלתי נפרד מחיי העבודה שלנו וגם מהפנאי, אנחנו אוהבות מותגי עיצוב רבים, רובם ישראלים, כמו המסכות של צחי נבו, מהמותג – Urbanmasquerade. אוהבות מאוד מעצבות פנים וסטיילינג שמשתפות איתנו פעולה בבתים רבים שהן מלבישות כמו c4d של סיון ומיטל, מיכל ואפרת מ-HomeMade4u, האדריכלית אורלי פלדמן מסטודיו Up Architects.

איזה טיפ יש לכן לעסקים צעירים מהתחום שלכן? מהניסיון שלנו ההתחלה אף פעם לא קלה אבל עבודה קשה משתלמת. שאלו את עצמכם ואת הסביבה הקרובה שלכם אם המוצר שאותו אתם רוצים לייצר היה משרת אותם ונסו להתאים את עצמכם לצרכים ולרצונות של הלקוחות תוך התייחסות וביטוי של הסגנון הייחודי שלכם!

הרעיון שלנו הוא להנגיש אמנות ועיצוב. אקלקט

ולשאלות באווירה קלילה יותר:

באיזה אתר אינטרנט אתן גולשות הכי הרבה? אנחנו תמיד מחפשות מקורות להשראה אז כמובן שפינטרסט!

עם מי אתן חולמות לשתף פעולה? בעבודה שלנו אנחנו משתפות פעולה עם מעצבי פנים וסטיילינג. היינו שמחות לשתף פעולה עם אמנים מתחומים שונים כמו מעצב/ת תעשייתי/ת או מעצב/ת אפנה למשל, מאחר שהרעיון שלנו הוא להנגיש אמנות ועיצוב. והדבר שהכי ירגש אותנו בשלב זה – לשתף פעולה עם מעצב/ת משרדים מדליקים! אנחנו בטוחות שהתוצאה תהייה מעניינת!

באיזה אימוג’י אתן עושות הכי הרבה שימוש? שתינו בלב אדום.

מה הדבר הכי יקר שקניתן בשנה האחרונה? ליטל: מזנון וינטג׳ מהמם שנתקלתי בו בשוק הפשפשים ולא יכולתי לעמוד בפיתוי! עדי: שולחן פינת אוכל שעיצבתי וייצר לנו נגר. בסיס ברזל ופלטה מקוריאן. יקר אבל מיוחד.

עם מי הייתן רוצות להתחלף ליום אחד? ליטל: עם עצמי לפני שנהייתי אמא, אבל רק ליום אחד!!! הכי כיף להיות אמא. עדי: עם הבת הגדולה שלי. לעבור את החוויות שלה וליהנות מהן.

מה המנה שאתן הכי אוהבות לבשל? ליטל: הקינוח האהוב עלי, פאי לימון שאני תמיד מכינה ליום ההולדת של בן זוגי. עדי: מעדיפה להיות מחוץ למטבח.

מי המעצב/ת הכי אהוב/ה עליכן בכל הזמנים? שתינו מאוד מתחברות לעבודות של צ׳ארלס וריי אימס, הן על התפר שבין אמנות לעיצוב, יש בהן הומור והרבה אנושיות, הן מינימליסטיות ורלוונטיות תמיד.

לאיזה שיר אתן דבוקות עכשיו? ליטל: בטי בם של אריאל זילבר שאני שרה לבת שלי. עדי: ל”קחי לך“, הדואט של ריטה ומשי. מושלם לאמא לשתי בנות.

מה הספר האחרון שקראת? ליטל: צביטה בלב של נורה אפרון, שהיא בכלל אחת הסופרות האהובות עלי וקראתי כמעט את כל הספרים שלה. עדי: בת דודתי לילי. ספר מיוחד שנכתב על תקופת ששת הימים מפי כמה אנשים מאותה המשפחה.

לחנות המהממת של ליטל ועדי במרקט תנו קליק

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין