המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

28 באוגוסט, 2018

סוד ההצלחה שלי: אורלי פיטל


“יום לאחר שפתחתי את החנות המקווונת שלי נמכר המוצר הראשון”. אורלי פיטל

רוצים להצטרף לקניון האינטרנטי הגדול בישראל? לפתיחת חנות משלכם במרמלדה מרקט, בואו בואו >>

אורלי פיטל מהמושב המקסים כפר נטר גדלה בבית של יצירתיות, אבל הגיעה לקרמיקה כמעט במקרה – ומאז שפתחה חנות במרמלדה מרקט אי שם ב-2011, הבינה שזה המקום שלה. קראו את הראיון עם אחת הקרמיקאיות הוותיקות ביותר במרקט:

מה בעצם את עושה?

נכנסת לסטודיו בכל בוקר ומתחילה לשחק בחימר. מעצבת ויוצרת מתנות אישיות, יצירות עם מסר אישי, כלים שימושיים ודקורטיביים, ובעיקר יצירות שמשמחות אותנו גם כמי שנותן את המתנה וגם כמי שמקבל.

כל תהליך עבודה מתחיל בגוש חימר ללא כל צורה או צבע, יש לי את הרעיון הכללי בראש ולפעמים התוצר הסופי הוא אכן הרעיון המקורי אבל בהרבה מקרים אני זורמת עם החומר ואז נוצר פלא חדש.

מהם מקורות ההשראה שלך?

במילה אחת, הטבע. בשתי מילים, הטבע והצבעים המדהימים שלו.

אני חובבת טבע מושבעת ואנחנו מטיילים המון בארץ ובחו”ל. אני מתרגשת מכל פרח שאני רואה בדרך, כשאני יוצרת ומרכיבה זרי פרחים בסטודיו, אני ממש נזכרת בזרי הפרחים הצבעוניים שסבתי היתה קוטפת לי מהגינה שלהם כדי שאוכל לקחת איתי הביתה.

המון מהיצירות שלי הן בהשראת הטבע, ציפור צבעונית, עלה בשלכת, נרקיס שפורח, שמש קייצית, טל בבוקר על העלה, שדה אחרי הגשם וכל דבר בטבע שתופס את עיני, זו טביעת האצבע של הטבע בעבודות שלי.

הטבע עבורי הוא מתנה אינסופית, אפשר לראות ביצירות שלי אגמים קטנים, פרחים שמקבלים חיים חדשים – אם תסתכלו, ממש תוכלו לראות את הקשר.

אבל לא רק טבע, יש לי סדרת מוצרים אורבניים של בתים עם משפטי השראה. הרעיון עלה כשביקרנו באיטליה באיזור של בתים ציוריים וצבעוניים. כשחזרנו לארץ יצרתי סדרות של בתים מיניאטורים עם משפטי השראה שכל אחד יכול למצוא בהם את המשפט המתאים לו, משפטי אהבה, משפטי מוטיבציה, העצמה אישית ונשית ועוד.

מה עשית לפני שהקמת את העסק ואיך נולד המותג שלך?

למדתי שיווק ומנהל עסקים ועבדתי בתחום, לאחר מכן עברתי להוראת רשתות תקשורת. לעבוד עם התלמידים היה סיפוק ענק אבל תמיד הרגשתי שחסר לי משהו.

גדלתי בבית של יצירתיות, אבי היה מסגר ותמיד עמדתי נפעמת איך חתיכת ברזל הופכת ליצירת אומנות. אמי נהגה לסרוג, שזה גם פלא בעיניי, איך גליל של חוט הופך לסריג יפהפה. שניהם עד היום עוסקים באומנות – אמי סורגת ואבי מצלם.

לקרמיקה הגעתי במקרה. בתחילה יצרתי עציצים מבטון ולאט לאט התפתחתי והתחלתי לפסל בחימר. אחרי שיעור קרמיקה אחד הלכתי לקנות חבילת חימר והתחלתי לשחק בחניה בביתי, שבמשך הזמן הפכה לסטודיו שלי. התאהבתי בחומר ובאפשרויות האינסופיות שלו ומאז אין יום שאני לא בסטודיו. את היצירות בתחילת הדרך נהגתי לחלק לחברים ומשפחה, אבל אז מישהו שאל אותי אם אני מוכרת את היצירות שלי ואז הבנתי שהגיע הזמן.

היום אני חיה ונושמת את היצירה, לפעמים אני נכנסת לסטודיו עם רעיון ולפעמים רק מתחילה לשחק עם גוש חימר וממשיכה עם עם מה שיוצא, הענף שראיתי על השביל בהליכת הבוקר בטיול עם הכלבה, העלים שבשביל הגישה, או הצבעים של השדה שראינו בשבת.

בשלב מסוים הבנתי שזה מה שאני אוהבת לעשות ופרשתי מההוראה.

הנחיתה שלי בעולם העסקים הייתה רכה. יום לאחר שפתחתי את החנות המקווונת שלי נמכר המוצר הראשון (!), ההמשך כמובן היה מאתגר יותר אבל לגמרי מספק.

חנות באינטרנט זהו עסק לכל דבר, עבודת השיווק הבלתי נגמרת אבל לאט לאט, עם המון חקר שוק ועבודה שיווקית הצלחתי ליצור לעצמי מקום וירטואלי עם לקוחות חוזרים.

מה הלך לך הכי בקלות בהתפתחות המותג שלך?

ליצור, זה הכי קל, זה פשוט קורה. כשאת אוהבת את מה שאת עושה, כשאת נכנסת לסטודיו עם חיוך ובכיף, היצירה פשוט קורית. הסטודיו זה המקום שמרגיע אותי מהמירוץ המטורף של החיים, כי כמו לכולם גם אני חווה את החיים עם כל האתגרים של משפחה, פרנסה ודאגות כאלו ואחרות, ואצלי הסטודיו הוא המקום שממלא אותי.

ומה הכי קשה?

שיש לי רק 24 שעות ביממה 🙂 ומעבר לכך, עבודת השיווק היא בלתי נגמרת, את יכולה ליצור את הדברים הכי יפים בעולם, ואם לא תשווקי אותם, הם לא ממש יחשפו לעולם.

מה היתרון הייחודי שלך מול המתחרים?

ראשית, הם לא מתחרים, הם קולגות. גם במדינה קטנטונת כמו שלנו יש מקום לביטוי לכולם, וכמובן בעולם כולו.

אני מאוד אוהבת ליצור מתנות בהתאמה אישית, כמו בתים מיניאטורים כשמסר אישי כתוב עליהם, צלוחיות לטבעות נישואין עם שמות החתן והכלה או זרי פרחים צבעוניים בהרכבה אישית, מתנות שנוגעות באמצעות מילים.

אני אוהבת שלקוחות מתארים לי את האיזור אצלם בבית ששם יהיה זר הפרחים, מה הצבעים שיש שם, איזה גוונים של עץ, וביחד אנחנו מרכיבים את הזר.

ישנם לקוחות שחוזרים ומרחיבים את אוסף הבתים המיניאטורים בכל ביקור אצלי בסטודיו. ואחרי הכל כנראה שהיתרון שלי הוא היחס האישי לכל מכירה, קטנה כגדולה. כל פריט נוצר עם המון אהבה וחשוב לי שהלקוחות ידעו שבאמת אני רוצה שהפריט הנבחר יהיה הנכון עבורם או עבור מקבל המתנה. תמונות של היצירות שלי אצל לקוחות בכל העולם הם הכיף הכי גדול.

איזה מותגים את אוהבת ומעריכה?

אין מותג ספציפי – אני נהנית לעקוב אחר יוצרים עם עסק קטן (One man show) שעושים את מה שהם באמת אוהבים.

איזה טיפ יש לך לעסקים צעירים מהתחום שלך?

לכו עם הלב, אל תפחדו לנסות, יהיו דברים יפים יותר ויפים פחות, אם אתם אוהבים את מה שאתם עושים זה יבוא לידי ביטוי ביצירות שלכם והלקוחות ירגישו את זה.

מעבר לכך, שיווק, שיווק, שיווק.

אני רוצה גם לשתף שמאוד עוזר להיות חלק מקבוצה של מעצבים שתומכים אחד בשני. לי באופן אישי, יש קבוצת חברות שאנחנו מתייעצות אחת עם השניה באופן קבוע. זה התחיל מפגישות מקצועיות ביננו והפך לחברות אמיתית במציאות.

“כשאת נכנסת לסטודיו עם חיוך ובכיף, היצירה פשוט קורית”. עבודות של אורלי פיטל

ולשאלות באווירה קלילה יותר:

באיזה אתר אינטרנט את גולשת הכי הרבה?

אינסטגרם

עם מי את חולמת לשתף פעולה?

מרתה סטיוארט

מה הדבר הכי יקר שקנית בשנה האחרונה?

חופשה בארצות הברית

מה המנה שאת הכי אוהבת לבשל?

ארוחת בוקר צבעונית

מה הספר הכי אהוב עליך?

פרש הברונזה

לחנות הקרמיקה השמחה של אורלי בואו לכאן

רוצים להצטרף לקניון האינטרנטי הגדול בישראל? לפתיחת חנות משלכם במרמלדה מרקט, בואו בואו >>

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין