המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

29 ביוני, 2014

לקוח לא מצליח לבצע רכישה במרקט – מה לעשות?

הלקוח שלכם נתקל בבעיה בתהליך הרכישה?

קודם כל, שימו לב – לאחר פתיחת החשבון באתר Pay Pal, יישלח למייל שלכם מייל מ-Pay Pal בליווי לינק. יש לפתוח את המייל וללחוץ על הלינק כדי להפעיל את החשבון (activate). אנחנו ממליצים לפתוח חשבון עסקי בין היתר כיוון שהעמלות תהיינה נמוכות יותר כך. למידע נוסף על פתיחת חשבון מומלץ ליצור קשר עם שירות הלקוחות של Pay Pal (טלפון 073-7137777 בימים א’-ה’, 09:00-17:00). 

עשיתם זאת והלקוח עדיין לא מצליח לרכוש? אין סיבה להילחץ! הנה כמה גורמים שיכולים להוות את הסיבה לבעיה – וגם הפתרונות. עקבו בזהירות:

 

1. הלקוח לא מורגל בקנייה באינטרנט ו/או לא מזין את פרטיו נכונה ב-PAY PAL.

הפתרון: לוו את הלקוח בתהליך הקניה במרקט, וכדי להבין טוב יותר, נסו לרכוש במרקט מוצר (אפילו מבלי לאשר את התשלום בפייפאל).

 

2. הלקוח מנסה לרכוש באמצעות כרטיס אשראי בן 8 ספרות, או American Express, שני הכרטיסים היחידים שפייפאל אינה סולקת (בכל אמצעי סליקה, יש סוגי כרטיסים מסוימים שהסולק אינו מכבד. במקרה של פייפאל, אלו הם שני הסוגים).

הפתרון: הציעו ללקוח לשלם בכרטיס אשראי אחר שברשותו או לשלם לכם באמצעות העברה בנקאית או המחאה, או מכשיר לסליקה אחר שיש ברשותכם בבית או בבית העסק.

 

3. לכרטיס האשראי שהלקוח מנסה לרכוש באמצעותו יש כבר חשבון פייפאל. לפעמים לקוחות פותחים חשבון פייפאל ולא זוכרים שיש להם כבר אחד כזה, במקרה כזה המערכת של פייפאל מזהה את ניסיון הרכישה של הלקוח ללא הסיסמה או שם משתמש כמקרה של כרטיס אשראי גנוב וכך היא מגינה על בעל הכרטיס וגם על המוכר/ת.

הפתרון: הפנו את הלקוח אל שירות הלקוחות של פייפאל (בטלפון 0737137777 או כאן) והציעו ללוות אותו בשיחת ועידה.

 

4. הממשק של פייפאל מזהה תנועות חריגות בכרטיס האשראי, בין אם בעל הכרטיס מחזיק בחשבון פייפאל ובין אם לא. לדוגמה, לא פעם בעבר, אחרי שהוציאו יותר מ-1500 ש”ח באותו היום, לקוחות שניסו לרכוש במרקט קיבלו הודעה על שגיאה. בשיחת טלפון לשירות הלקוחות של פייפאל הבינו כי הרכישה לא עברה מחשש שמא נגנב להם הכרטיס.

הפתרון: הפנו את הלקוח אל שירות הלקוחות של פייפאל (בטלפון 073-7137777 או כאן).

 

 

5. במידה שלא קיבלתם אישור רכישה ממרמלדה מרקט בעוד שבפייפאל אישרו את הטרנזקציה, מדובר לרוב בהגדרה בעייתית ב-IPN של חשבון הפייפאל שלכם. במצב זה, יש סדר פעולות שיש לעשות (זה קצת ארוך אבל לא להיבהל):

א. העבירו את פרטי ההזמנה לצוות התמיכה שלנו, במייל market@marmelada.co.il.

ב. כדי לבדוק אם מוגדר IPN כלשהו בחשבון הפייפאל שלכם, התחברו אל חשבון הפייפאל שלכם -> הקליקו על “Profile” מתחת ללשונית “My Account” -> הקליקו על “My Selling Tools” ובחרו ב”Update” בשדה ההודעות האוטומטיות על רכישות (Instant Payment Notification). -> הקליקו על “Choose IPN settings” ->

 

ברירת המחדל של חשבון הפייפאל היא שדה ריק, כשהבוקסה שמתחת מסומנת ב- “Disabled”.

אם זה אכן המצב והבעיה עדיין מתרחשת, יש להזין בשדה ה- URL את –  https://market.marmelada.co.il/shopping/paypal_ipn, לסמן “Enable” ולשמור.

במידה שהשדה לא ריק ולא מוגדר על “Disabled” יש להחליפה ב-  https://market.marmelada.co.il/shopping/paypal_ipn לסמן “Enable” ולשמור.

מכיוון שבדרך כלל הבעיה, היא שאין תקשורת בין שתי המערכות, ואז כל המנגנון של ה-IPN נכבה ויש להפעילו מחדש. ברגע שהזנתם את ה- URL וסימנתם “Enable” למעשה הפעלתם מחדש את המנגנון.

אם כתובת ה-URL שהחלפתם רלוונטית, משמע שידוע לכם שמשתמשים בו לאתר/סליקה אחרת, יש לוודא שהעסקאות דרך האתרים האחרים עובדות כרגיל. במידה ולא אנא פנו לשירות הלקוחות של אותה פלטפורמה/ אתר וודאו שאכן מאזינים לפייפאל (בעצם מקבלים הודעות מפייפאל דרך ה- IPN).
כדי לפתור בעיות ברב המקרים הללו, ניתן לפנות לשירות של טרנזילה (מקבוצת אינטרספייס), בטלפון 073-2224444.

 

לכל שאלה נוספת אתם מוזמנים לפנות לצוות התמיכה שלנו באימייל market@marmelada.co.il, או בטלפון 03-5223586. בהצלחה!

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין