המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

15 בינואר, 2015

למה “טוב” עדיף על “מושלם”?

* “מה אם אף אחד לא יקנה ממני? איזה משפיל זה יהיה”.

* “מה אם מישהו ירצה לקנות ממני 200 פריטים בבת אחת? אני לא יכול להשיק את החנות שלי עד שאני במאה אחוז מוכן עם כמויות של סחורה. יש עוד המון עבודה”.

* “אני עובד על תכנית עסקית כבר כמה חודשים. כשהכל יהיה מושלם, אני אפתח את החנות שלי”.

 

האם אחד משלושת המונולוגים הפנימיים שכאן נשמע לכם מוכר? אם כן, אפשר לנשום עמוק. אתם ממש לא לבד. הנה 3 שיטות להפסיק להתמהמה ולהתחיל למכור:

1. בשלב היצירה: הקשיבו לקול הקטן בראש שלכם שאומר “זה עוד לא מושלם”, “אתם לא מספיק טובים” ושאר משפטים מעוררי חוסר בטחון – ואז היפרדו ממנו לשלום

בינינו, המטרה של הקול הקטן הזה היא לעכב אתכם לנצח או עד שתגיעו למוצר ה”מושלם” (המוקדם מביניהם). אם כך, שמעו את כל מה שיש לקול הזה להגיד ואז שאלו אותו בנימוס “סיימת?”, שכחו מכל מה שהוא אמר, ובמקום זאת שננו לעצמכם: “אני טוב במה שאני עושה”, “אין עוד אף אחד כמוני” ו”יש קהל לעבודה שלי”. נשבעים שזה עובד. 

2. בשלב פתיחת/רענון החנות: חשבו על מרמלדה מרקט כעל חממת הגידול המוגנת למוצרים שלכם

אז נכון, אמנם כאן המוצרים שלכם יכולים להגיע בפעם הראשונה למאות אלפי אנשים, וזה יכול להיות קצת מלחיץ (ולפרפקציוניסטים, מאוד מלחיץ). אבל חשבו על החנות שלכם במרמלדה מרקט כעל קנבס, מקום של ניסוי וטעייה. מוצר שדורש עוד עבודה יוכל תמיד להפוך ללא זמין עד שיהיה טוב יותר, אבל קחו בחשבון שמה שבעיניכם דורש עוד עבודה, הוא כבר מושלם עבור הלקוחות שלכם. תתפלאו לשמוע שכמה מהמוצרים שהתחילו בחוסר אמונה אצל מי שיצר אותם, הפכו למוצרים הנחטפים ביותר במרקט.

3. עכשיו, עברו על כל המוצרים שהעליתם, וטפחו לעצמכם על השכם.

מי שלא עושה לא טועה, והנה עשיתם משהו וזה כבר מקדם אתכם יותר מלתהות מול הדף הריק. זכרו – הטעויות אינן בלתי הפיכות; תמיד ובכל שלב תוכלו לשפר את החנות עוד ועוד. ובכל מקרה, עכשיו אתם הכי קרובים לשלמות משהייתם אי פעם. 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין