המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

21 בספטמבר, 2014

למה ביקרו בחנות שלכם – ולא קנו בה?

העגלה בחנותכם מיותמת זמן רב מדי? הטיפים כאן למטה הם בשבילכם

 1. אין בחנות הנעה מספיק ברורה לפעולה

בכל מה שקשור לתיאור המוצר – מומלץ לא לקמץ בפרטים. השתדלו לתת את כל הפירוט האפשרי ולעודד את הלקוח לקנות, בכל הדרכים האפשריות. חשבו מה היה גורם לכם לרכוש את המוצר הזה ספציפית והבליטו את היתרונות, את הייחוד, על איזה צורך המוצר עונה, מדוע הוא מושלם כמתנה, באיזו אריזה מהודרת הוא מגיע.  ובקיצור, השתמשו במילים אחרות כדי להגיד ללקוחות שלכם “תקנו”, באופן מתוחכם יותר.

2. הם לא רוצים את מה שיש לכם 

העבודה שלכם היא להפוך את המוצר שלכם למעניין, נחשק, וגם נדרש, ולהעביר את זה בעיקר באמצעות חמש תמונות מגרות וברורות, ברזולוציה נכונה, מזוויות שונות ועל רקעים שונים. דגדגו ללקוחות את בלוטת החשק וצרו אצלם להט ותשוקה למוצר שלכם.

3. אין להם חשק / סבלנות לתהליך בן שלבים רבים

אם המוצר מיוצר לפי הזמנה, צפוי שתתעוררנה שאלות אצל הלקוחות. נסו לחזות את השאלות שיכולות להתעורר בצפייה במוצרכם ולספק מענה ולוּ ראשוני, הוסיפו פרטי התקשרות וציינו, לדוגמה, “אנא כתבו לי את מידת הנעליים המבוקשת” / “את גודל הפוסטר המבוקש” וכד’, והוסיפו ליד כל מוצר הסבר זריז ופשוט איך עובד תהליך הקניה. קצרו ללקוח את התהליך וצמצמו את מספר הפעולות שעליו לעשות בדרך לרכישה עצמה.

4. הם לא מרגישים שאתם מבינים אותם

שאלו את עצמכם על איזה צורך אתם עונים עבור אדם שנכנס לחנות שלכם, לבד מהפונקציונאליות שבו (כלומר, חוץ מהעובדה שהמטאטא יכול לטאטא). אולי הוא בכלל ממלא אחר פונקציות שהלקוחות לא חשבו עליהן – אולי הוא מתנה לחג? מתנה ליום נישואין? מתנה לסבתא? אולי מתנה ללקוח עצמו? המוצרים שלכם יכולים “לסמן וי” על צרכים רבים – נסו להבליט את כל הפתרונות שהמוצר מעניק.

5. הם לא מכירים אתכם או סומכים עליכם

לא תעבירו פרטי אשראי לאדם שאינכם סומכים עליו – ולא תצפו מאנשים אחרים לנהוג כך בכם. אז איך לבסס את האמון בחנות שלכם? הפתרון: אם ניתן להחליף/ להחזיר מוצרים – ציינו זאת. מחזירים ללקוחות דמי משלוח? ציינו זאת. יש אחריות על המוצר? ציינו זאת. יש לכם חשבון פייפאל מאומת? ציינו זאת. כל דבר שיכול להעלות את בטחונו של הלקוח בכם בעת תהליך הרכישה חשוב מאין כמוהו. ושוב, תיאור טוב ומפורט של המוצר הוא הכרחי גם כאן.

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין