המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

22 ביוני, 2014

טופסולוגיה ותיאום מס – מה עושים כדי להתנהל נכון ובאופן חוקי?

מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק ואתם רוצים למכור במרמלדה מרקט. עכשיו מה עושים בשביל להתנהל נכון ובאופן חוקי?

ובכן, הקשר של בעל/ת העסק מול רשויות המס הינו מול שלושה גופים עיקריים:

1. מע”מ יש לגשת להירשם במשרדי מעמ כעוסק. חוק מעמ מבחין בין שני סוגי עסקים:

א. עוסק פטור – עסק קטן שמחזור המכירות השנתי שלו אינו עולה על כ-80 אלף ש”ח בקירוב לשנה.

ב. עוסק מורשה מעל מחזור של עוסק פטור וגם מי שעיסוקו מופיע מפורשות בחוק מעמ (למשל, רואה חשבון, עורך דין ועוד).

2. מס הכנסה – יש לשלוח למס הכנסה בקשה לפתיחת תיק נישום על גבי טופס ייעודי שניתן למצוא באתר רשות המיסים. 

3. ביטוח לאומי – יש לשלוח לביטוח לאומי בקשה לפתיחת תיק מבוטח עצמאי על גבי טופס ייעודי, שניתן למצוא באתר ביטוח לאומי. ישנם מצבים שבהם שכיר שפותח תיק עצמאי אינו עונה להגדרת עצמאי, ואז לא יצטרך לשלם ביטוח לאומי על ההכנסות כעצמאי.

מה עוד?

עם פתיחת התיקים, מגיעים דברי דואר רבים מרשויות המדינה, מחלקם ניתן להתעלם ומחלקם אסור להתעלם, ולכן כל אחד יעשה את השיקול האם כדאי להיעזר באיש מקצוע כדוגמת רואה חשבון.

מרגע שהעסק רשום במעמ, אפשר להוציא קבלה (עוסק פטור) או חשבונית (עוסק מורשה) על כל מכירה, כאשר מספר העוסק הינו מספר תעודת הזהות שלכם/ן. ניתן להדפיס פנקס קבלות/חשבוניות בבית דפוס או לקנות בחנות לציוד משרדי ולחתום עם חותמת. יש לציין כי בשוק קיים מגוון רב של תוכנות ייעודיות לשם כך.

ככלל, מיסים משלמים על הרווח, ולכן על מנת לשלם כמה שפחות מיסים, כדאי ורצוי לאסוף חשבוניות/קבלות של הוצאות, בכדי שתתקבל “הכנסה חייבת” (השם המקצועי לרווח). גם אם לא תגיעו לסף מס הכנסה, הרי שביטוח לאומי ינגוס בסכום שבין  10%-16% מהרווח, ועל כך חבל מאוד.

התנהלות נכונה חוסכת כסף רב. להלן הטיפים שלי בעניין:

* קנו קלסר וחוצצים, רשמו על החוצצים את שמות החודשים, ותייקו בהם את ההוצאות של כל חודש.

* כדאי לסכם מדי חודש את ההכנסות וההוצאות בכדי לראות היכן אתם עומדים, מה גם שישנן דרישות של הוראות ניהול ספרים. הדרך הזו של הקלסר והחוצצים עונה גם על הוראות אלו.

* יש לציין כי מכירה ללא רישום כעצמאי הינה עבירה פלילית אשר בגינה ישנן סנקציות בחוק שאף אחד מאתנו לא היה רוצה להיתקל בהן, ועל כך כבר נאמרסוף מעשה במחשבה תחילה“.

 

הכותב, מוטי שטרן, הינו רואה חשבון בעל משרד המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים הממוקם ברמת גן. לאתר האינטרנט של המשרד הקליקו כאן

 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין