המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

04 באוגוסט, 2014

חמש טעויות שכדאי להימנע מהן בניהול חנות במרקט

ליקטנו עבורכם חמש טעויות נפוצות של בעלי חנויות במרקט ובכלל, כדי שתוכלו לשים לעצמכם דגשים ולסמן ‘וי’ על אלמנטים שמעכשיו עובדים אצלכם פיקס. הביאו דף ועט – זה ישתלם לכם. מוכנים? גו:

טעות #1: לשדר נוכחות עלובה במדיה חברתית

מותר ורצוי לשאוף לנוכחות בכל החזיתות: פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, אינסטגרם (ואפילו סיקרט!), אבל חשיפת יתר עלולה לגרום לפיזור אנרגיה על חשבון זמן יצירה. לכן, אנחנו ממליצים על התמקדות ברשת החברתית האחת שבה תוכלו למצוא את קהל היעד שלכם (לדוגמה, בני נוער מבלים באינסטגרם יותר מאשר בפייסבוק, נשים בנות 25-54 אוהבות את פינטרסט וכו’) ויצירת עמוד מקצועי ויסודי לאופי המותג שלכם, ששומר על רמת עדכונים של לפחות פוסט אחד כל יומיים-שלושה. כך ניתן יהיה לבסס קהל עוקבים נאמן.

טעות #2: לחשוב על עצמכם ולא על הלקוח

כשאתם ניגשים לתת כותרת למוצר, או תיאור, או אפילו תגיות, עליכם לשאול את עצמכם מה יהיו מילות המפתח שהלקוח יחפש במרקט שיגרמו לו להגיע אל המוצר שלכם. למשל, אם תקראו לזוג הסנדלים שלכם “דגם 68 מנומר” זה יהיה אולי רב משמעות עבורכם, אבל סביר להניח ששם זה לא יגיד הרבה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. לכן עדיף להיכנס לראש של הלקוח בכל פריט אינפורמציה שאתם מספקים בחנות, ולא לקמץ בשום פריט שכזה.

טעות #3: להתקמצן בפירוט הסיפור האישי שלכם

השתמשו ב”הכר את המוכר” שבחנות שלכם ותנו ללקוחות שלכם הצצה אל מאחורי הקלעים של החנות, אל הסיפור שלכם, אל הדרך שבה נברא המוצר. אנשים אוהבים סיפור אישי, וככל שתפרטו במקומות המעניינים, החנות שלכם תבלוט מעל שאר החנויות במרקט.

טעות #4: להסתיר או לצמצם את האישיות שלכם

גורם נוסף שהופך את הרכישה במרמלדה מרקט למיוחדת היא ההרגשה של הלקוח שהוא מוציא ממיטב כספו כדי לתמוך ישירות ביוצר/ת אמיתי/ת עם תשוקה כנה ליצירה. ודאו שהנוכחות שלכם, לפיכך, באה לידי ביטוי בכל פינה בחנות – אם זה בטקסטים (השתמשו רבות בגוף ראשון: “סרגתי את כובע הצמר הזה לילדים הכי אהובים” או “עיצבתי את השמלה הזו לפרויקט הגמר שלי בשנקר ומאז אני לא מפסיקה לייצר אותה” – אנשים חושבים אחרת כשהם מרגישים שיש להם עסק עם האדם שיצר את הפריט שלפניהם), אם זה בתמונות צבעוניות, אם זה בשירות הלקוחות ואפילו בשם החנות.

טעות #5: להיראות לא מקצועיים

ממש כמו בחנות אמיתית עם חלון ראווה אמיתי, החנות שלכם צריכה להיראות כמו מקום שבו לאנשים נוח להוציא בו כסף. דרך אחת לעזור לבסס תחושה זו, היא בהבלטת הפידבקים (אפשר לעשות זאת על ידי היפר-לינק בטקסט הפותח של החנות לפידבקים שקיבלתם). כשלקוחות רואים מול עיניהם שעוד לקוחות כבר ביקרו, קנו ויצאו מאושרים, יותר נוח להם לשים את מבטחם בחנות. אם אתם רוצים להתמקצע אף יותר, לקטו עצות מאנשי מקצוע כמו צלמים, עורכי טקסטים, מנהלי רשתות חברתיות ומעצבי חלונות ראווה (כן!), או פשוט עברו על הפוסטים בבלוג זה לדורותיהם, כדי לתת לחנותכם את הגימור הסופי. להזיק זה לא יזיק.

רוצים לפתוח חנות משלכם במרמלדה מרקט, לעשות את זה בגדול ולהגיע לחצי מיליון גולשים בכל חודש? בואו לכאן!

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין