המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

20 בנובמבר, 2019

חושבים לייצר מוצר חדש? קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם להבריק

רוצים להצטרף לקניון האינטרנטי הגדול בישראל? לפתיחת חנות משלכם במרמלדה מרקט, בואו בואו >>

לכל יוצר/ת יש לפחות רעיון אחד בכל יום למוצר חדש – לא משנה אם זה תיק, שמלה, נעל, איור, שידה, אגרטל או סט מדבקות. בדרך כלל רק אחוז קטן מאותם רעיונות גם זוכים להגשמה, וחלקם אפילו הופכים לבסט-סלר. אבל אם כבר מכוונים – עדיף לכוון גבוה, ולכן כדאי שנשאל את עצמנו לפני שהמוצר החדש נולד – מה יהפוך אותו למוצר מנצח?

צוות מרמלדה מרקט ניסח עבורכם 5 שאלות שכדאי לשאול בשלב תכנון המוצר, אם רוצים שהוא ימכור טוב:  

1. האם הוא עומד בקנה אחד עם המותג שלכם?

בעידן של ריבוי מוצרים ובמיוחד בסביבת מכירה ענפה ועשירה כמו מרקטפלייס, חשוב שהמותג שלכם ישמור על אחידות של שפה ונראות -ושהלקוח יבין מה הסיפור של העסק שלכם כבר ממבט ראשון.

2. אנשים צריכים / רוצים אותו?

לפעמים פשוט לייצר מוצר שכיף ליצור אותו זה מפתה, אבל אם המטרה שלכם היא גם לייצר מכירות ולאו רק הגשמה אמנותית, עליכם להבין אם יש קהל למוצר הזה. בקשו פידבק מחברים, ממשפחה או מקולגות ונסו להבין. אם הפידבק לא משהו, אל דאגה. יכול להיות שהמוצר שלכם מקדים את זמנו במקוריות שלו – ובמקרה כזה נסו להבין אם הוא יכול לפנות למיינסטרים ולא רק לקרוץ לשוליים. בקיצור, המטרה היא לחשוב עסקית. זה לא אומר שאסור להיות יצירתיים – החוכמה היא לשלב בין השניים 🙂

3. האם הוא רווחי?

חשבו את ההוצאות על חומרי הגלם ואת הזמן שדרוש כדי להכין את המוצר (לפי שעת עבודה), והשוו למחיר שתבקשו עליו. כך תוכלו לבדוק אם המוצר הוא רווחי ומשתלם עבורכם.

חשיבה פרקטית על הוצאות מול רווח כבר בהתחלה יכולה לחסוך לכם מפח נפש בהמשך הדרך. זו שיטה טובה לבנות עסק שיש לו פוטנציאל לגדול. אל תזלזלו בזמן שלכם!

4. האם השוק רווי – או שיש חלון הזדמנויות?

זה הזמן לחקור קצת ולמצוא בכל מה שקשור למוצר הזה, מי הם המתחרים שלכם וכמה הם גובים על מוצר זהה/דומה לשלכם. זה יסייע לכם להבליט את הייחוד של המוצר שלכם מעל המתחרים (למשל, העובדה שהוא נעשה בעבודת יד), אבל גם כדי לראות אם בכלל משתלם להיכנס לתהליך הייצור הזה. אם אתם מזהים שהמוצר שלכם הוא נישה שלא נחרשה, יכול להיות שעליתם פה על משהו.

5. למה המוצר שלכם יותר טוב משל אחרים?

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל שווה להגיד את זה: תנו את הכי טוב שלכם. באינטרנט חוש הראייה עובד שעות נוספות ולכן חשוב שהמוצר יהיה יפה, שחומרי הגלם יהיו איכותיים, שהאריזה תהיה מגרה, שהתמונות יהיו לא פחות ממעולות ושתיאורי המוצר יהיו מפתים ושיווקיים.   
בגדול, חשוב לזכור שטעמים משתנים, השוק משתנה והאופנות מתחלפות, וכבעלי עסקים, חשוב להיות עם היד על הדופק כדי לעשות בחירות מושכלות בכל מה שקשור לניהול המותג שלכם.  

רוצים להצטרף לקניון האינטרנטי הגדול בישראל? לפתיחת חנות משלכם במרמלדה מרקט, בואו בואו >>

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין