המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

13 ביולי, 2017

הפוסט שעשה היסטוריה

סופר-אמא, סופר-מוכשרת. אבישג הלר-יערי

האם אתם הורים לילדים קטנים? האם אתם לא מוכנים להיכנע לעייפות ולטרדות היומיום ולוותר על החלומות שלכם? שמחים לשמוע. עכשיו הקשיבו טוב טוב לסיפורה של אבישג הלר-יערי ותראו שלא צריך הרבה כדי להגיע לאלפי אנשים ולקוחות פוטנציאלים.
 
אם עוד לא נתקלתם השבוע בפוסט האמיץ והסוחף שלה בפייסבוק (מניין הלייקים כבר ב-K, כן?), הנה אנחנו מאמל”קים לכם: לאחר לידת בתה הבכורה, חיפשה אבישג מה לעשות עם הדגדוג שחשה באצבעות, ברגעים הנדירים שהידיים הכשרוניות שלה נשארו פנויות. מישהו מלמעלה סימן לה ללכת לעבר ערכת התפירה. אך כיוון שבאותה עת ידעה בקושי להחזיק אצבעון, ביקשה מסבתה המומחית כמה שיעורים בתפירה, שהולידו את האבטיפוס הראשון: כרית לבתה מבד חולצה ישנה, שהפכה מהר מאוד להיות הצעצוע שאוי-ואבוי-אם-הוא-נאבד. בשלב הבא, נדלקו כל החברים סביבה וביקשו לעצמם גם. וכך, לאחר שניפקה ארנבי לאחד ושמיכי לאחר, החליטה בשיא ההריון השני שלה ללכת עם תחושת הבטן (של חודש שמיני!) עד הסוף ופתחה באומץ רב לפני 5 חודשים את Très Jolie, מותג ובוטיק אינטרנטי במרמלדה מרקט, לעיצובים לחדרי ילדים ותינוקות, בעבודת יד. ועוד איזה יד: יש כאן מוביילים מנגנים אולטרה-מושקעים, לוכדי חלומות מהיפים שראינו, בובות שיקיות, סיכות-קמע לעגלה והמון גרילנדות המורכבות מכל בקשה אישית שתואמת ללקוח הסופי הקטן. כמו למשל בובת מיפי (הבסט-פרנד של הלו-קיטי, לידיעתכם) שאפילו ביפן אין להשיג; מובייל עם אלמנטים מסדרת הארי פוטר; שרשראות-קיר בהשראת ספרי-ילדים כמו “האריה שאהב תות” או “איה פלוטו”; תעודות לידה תפורות עם התאריך, המשקל, השעה וכל מידע חשוב שתרצו על הבייבי שלכם (אפשר להוסיף ציון אפגר?); ועוד ועוד.
 
את כל אלו, אבישג מציירת ראשית על בד נעים במיוחד (שהיא טורחת להזמין מחו”ל) ואז תופרת בעבודת יד עמלנית (ללא מגע מכונת תפירה), מוסיפה, פורמת ומשקיעה מכל הלב, עד שתהיו מרוצים כמו פלמינגו על ענן. אבישג מספרת שהחלק הכי כיף הוא ההתאמה האישית והגשמת חלומות קטנים בכל מוצר, כדי שהיא וגם אתם תדעו שאין שניים זהים שם בחוץ.

הושבנו את אבישג לראיון קצר, והנה מה שהיא מספרת על השבוע הכי טרה ז’ולי שהיה לה:

מהם מקורות ההשראה שלך? “זה התחיל מהבת הבכורה שלי, שכל דבר שרציתי לרכוש לה, הבנתי במחשבה שניה שאוכל ליצור בעצמי וזה נתן לי המון השראה ודרייב. בשלב הבא, כשפתחתי את העסק, החלטתי לייחד אותו וכל פריט בו עם עיצוב ייחודי, להכניס שינויים קטנים ולהתאים כל מוצר ללקוח. כך שכעת ההשראה מגיעה מהקונים שלי, שמספרים לי מה הם אוהבים, מחפשים, מה מתאים להם לחדר, דמויות אהובות, תחביבים וצבעים. זה נותן לי המון”

מה הלך לך הכי בקלות בהתפתחות המותג שלך? “בהתחלה – שום דבר לא הלך בקלות. למעט בחירת שם המותג, שפירושו בצרפתית “יפה מאוד”. ובנוסף, לבתי הגדולה קוראים יולי, ובתור כינוי חיבה לפעמים גם ג’ולי / ג’ול / ז’ול וכולי. לבתי הצעירה קראתי בל, “יפה” בצרפתית ואיטלקית. כך שהחיבור בין השמות היה לי טבעי”.

ומה הכי קשה? “ההחלטה ללכת על זה. האומץ והתעוזה לפתוח מותג וחנות למרות האמהות התובענית. ההחלטה לעשות לראשונה משהו עבור עצמי”

פשוט תתחילו ותראו לאן זה ייקח אתכם. פריטים מהחנות של אבישג הלר-יערי

איזה טיפ יש לך לעסקים צעירים מהתחום שלך? “פשוט לעשות. תתחילו ותראו לאן זה ייקח אתכם. תראו לאן זה הוביל אותי. חבריי דיברו עם החברים שלהם, העבירו מפה לאוזן את הבשורה והבאזז עשה את שלו, בלי להוציא הון על פרסום”

מה הספר האחרון שקראת? “מעשה בחמישה בלונים. פעמיים, רק היום!”

איזה קריירה אחרת היית לוקחת בחשבון? “בעברי הייתי מנהלת בתחום האירועים. ואהבתי את זה מאוד. אני עדיין קצת פועלת בעולם הזה על אש קטנה. אבל אם לא לעצב לילדים, הייתי שמחה להעמיק בתחום וללמוד הדרכת הורים”

מה גרם לך לפתוח חנות במרקט? “יש לי חברה שלפני שנה וחצי פתחה חנות במרמלדה מרקט. אישה עצמאית שלמדה הוראה והחליטה לשנות כיוון. הצליח לה מאוד והיא ייעצה ודירבנה אותי לפתוח גם. לא היה לי אומץ אז, אבל בעצתה הבנתי שזו פלטפורמה טובה, ועדיפה במקום לשלם למישהו שיבנה לי אתר פרטי. כך, כל מי שרוצה לראות את העיצובים שלי נכנס ורואה חלון ראווה שלם. הממשק מאוד נוח לפרסום המוצרים שלי ולרכישה כמובן”

איפה את רואה את עצמך עוד 5 שנים? “פונה לקהל בחו”ל. ובתחום האישי – אמא ל-3…”

מה גרם לך לשתף בפייסבוק את הסיפור האישי שלך? “ערב אחד הכל הציף אותי בבת אחת. שאלתי את עצמי למה אני צריכה להתבייש לבקש מהחברים שלי להפיץ ולשתף את החנות? מאוד קשה לי כרגע לשלם כסף בשביל שיווק המותג. קשה לי לצאת מהבית ולחפש לי שיתופי פעולה. אז החלטתי בלי בושה לבקש עזרה. לא להאמין מה קרה מאז ומה זה עשה לחנות”

מה קרה בעקבות הפוסט? “המון תגובות מדהימות מהחברים וממכרים שבעבר הרחוק הכרתי, כולם שלחו וסמסו ושיתפו הלאה. קיבלתי כתבה כאן ב”מרמלדה”, כולל קידומים נחמדים (תודה!), המון תמיכה, מילים טובות והזמנות! שאת זה הכי רציתי לקבל… תודה על הכל”

עיצובים בעבודת יד לילדים של “טרה ז’ולי” – 60-270 ש”ח
להזמנות – היכנסו לחנות האונליין של Très Jolie. טל’: 054.7787710, פייסבוק

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין