המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

19 בספטמבר, 2017

הגברים של המרקט

“אין במרקט יצירות כמו שלי. לא בקטע משתחצן, אלא בקטע עובדתי”. רם קלף 

זה אמנם לא מדעי, אבל לא מופרך לקבוע שעולם המכירה באינטרנט קצת נולד בשביל נשים. בכל העולם המערבי, נשים הן קהל היעד הגדול של המכירות באינטרנט, ובזירות מכירה כמו מרמלדה מרקט, הן מהוות רוב גם בצד המרוויח. אז לכבוד השנה החדשה, פנינו לכמה מהגברים הבולטים מבין בעלי החנויות במרמלדה מרקט – שמהווים דוגמה לשוק שהולך ונפתח, עם יותר ויותר גברים שמתחזקים חנויות יפהפיות ומצליחות בתחום העסקים אונליין, ושמענו מהם מה הם עושים נכון. קבלו אותם:

רם קלף, Ram Kalaf – Illustration Art

מה בעצם אתה עושה? אני במקצועי מעצב ומנהל ארט וקריאייטיב. שותף ובעלים בסטודיו למיתוג ואנימציה (Mashmo Studio)

מה עשית לפני שהקמת את העסק – ואיך הכל התחיל? אני מאייר להנאתי מאז.. (זהירות, קלישאה בדרך) שאני זוכר את עצמי. פה ושם הייתי עושה פרויקטים של איור בתשלום, אבל גם, בעיקר כי רציתי ונהניתי מזה. לאחר תקופה שבה הייתי מעלה כל כמה זמן איור עם משפט משעשע, ראיתי שיש לזה קהל, חברים אהבו, קיבלתי הרבה לייקים (יחסית לעצמי) וכו׳. ואז איילת, אשתי המקסימה, דרבנה אותי לפתוח חנות, להמשיך לייצר ולראות מה יקרה. וזהו, עכשיו רואים מה קורה 🙂 אני עדיין נהנה כמובן.

מה היתרון הייחודי שלך מול כל המתחרים? אין במרקט יצירות כמו שלי. לא בקטע משתחצן, אלא בקטע עובדתי. האיורים שלי ייחודיים ברמה הגרפית, איורים מקוריים ידניים שאני מאייר בעיקר בזמן השהייה שלי בשירותים. אני סורק את האיורים וצובע אותם באופן דיגיטלי. לאיורים יש שפה חזותית מאד ברורה וזכירה, אותה פלטת צבעים, אותו קו איורי. אנשים שיתקלו פתאום ביצירה שלי מיד יזהו שזה שלי. מעבר לכך, להרבה מהיצירות יש פן קריאייטיבי, הומוריסטי או עם משחק מילים כלשהו. אנשים מתחברים לזה, צוחקים מזה וחלקם גם רוצים את זה תלוי על הקיר שלהם בבית. אז זה בכלל כיף.

מהו מוצר הדגל שלך? יש כמה איורים שאני ממש אוהב. השניים המועדפים אלו  – Better Two Gezer ו- Bowie כלה.

מה היו הקשיים הכי גדולים שניצבו בפניך כשהקמת את העסק? העניין השיווקי. להנגיש את האיורים והחנות עצמה לקהל רחב, דרך פייסבוק, אינסטגרם וכו׳. 

אילו מעצבים מהתחום שלך אתה מעריך במיוחד, או השפיעו עליך? תרבות הפופ באופן כללי אני חושב. אנדי וורהול, קית׳ הרינג ועוד. ברמה הישראלית, הייתי אומר דודו גבע ותמיר שפר (שהיה גם מרצה שלי בלימודי העיצוב).

מה החוויה הכי מרגשת/מצחיקה/מעניינת שקרתה לך בתור מוכר במרקט? שאנשים שאני לא מכיר פתאום שולחים לי הודעה ממש כיפית על כמה שהם עוקבים כבר הרבה זמן אחרי העבודה שלי וכמה הם נהנים ושמחים שהם רכשו יצירה כזאת או אחרת. זה הכי כיף.

איזה טיפ יש לך למעצבים או מוכרים בתחילת דרכם? תעשו תעשו תעשו. עזבו מכירות, כסף, לקוחות. תעשו ותיצרו ורק אז תעלו לפייסבוק/אינסטגרם. כדי שבסוף יהיו עיניים שיראו את הדברים האלו.

לחנות של רם קלף, Ram Kalaf – Illustration Art

 

 

אני עובד מתוך תשוקה ואהבה לאמנות שלי ואני חושב שזה בא לידי ביטוי ברהיטים שלי”. נדב רותם, Naro

נדב רותם, NARO

מה בעצם אתה עושה? אני מעצב רהיטים ולאחר מכן בונה אותם. למעשה אני מכין את הרהיט משלב התכנון ועד לשלב הסופי. אני מעצב ליינים של רהיטים וכן מתאים את עצמי לצורכי הלקוח בכך שאני מאפשר להזמין את הרהיטים שלי במידות שונות ובסוגי עצים שונים, בהתאם לרצון הלקוח.

מה עשית לפני שהקמת את העסק? לפני שהקמתי את סטודיו NARO שממקום במושב גן יאשיה שבעמק חפר, מקום מגוריי, התגוררתי בניו יורק במשך 18 שנים ושם היה לי סטודיו לרהיטים בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין. העבודה בניו יורק חשפה אותי לעבודה עם טובי האדריכלים בעולם, ביניהם האדריכל הצרפתי ז’אן נובל, עמו עשיתי פרויקט גדול במנהטן. לפני הקמת הסטודיו וההגעה להבנה שזה מה שאני רוצה לעשות כש”אהיה גדול”, למדתי צילום ב-FIT בניו יורק ועסקתי מספר שנים בצילום מקצועי, בעיקר בתחום האופנה.

מה היתרון הייחודי שלך מול כל המתחרים? לא אוהב להעיד על עצמי, אבל לקוחותיי טוענים שהמוצרים שלי שונים, הן בעיצוב שלהם והן באיכות. כל פריט מעוצב ונבנה עם המון תשומת לב והקפדה על גימורים ברמה הגבוהה ביותר. אני עובד מתוך תשוקה ואהבה לאמנות שלי ואני חושב שזה בא לידי ביטוי ברהיטים שלי.

מה היו הקשיים הכי גדולים שניצבו בפניך כשהקמת את העסק? פתיחת עסק, יחד עם תהליך ההסתגלות, הנו תהליך מורכב. חששתי ממעבר למכירה ללקוחות ישראלים לאחר שנים בהם עבדתי עם אוכלוסיה אמריקאית אך אני חייב לציין שאני נהנה אף יותר לעבוד בישראל, בעיקר בזכות הפרגון והאהבה שאני מקבל מלקוחותיי כאן, והחמימות והקרבה שנוצרת בינינו.

מה אתה הכי אוהב בעבודה על החנות – ומה הכי מאתגר? אני הכי אוהב את תהליך הפיכת העץ הגולמי לרהיט מעוצב ומוגמר. העץ הוא קשה, מחוספס, מגיע בקווים ישרים, חסר צורה. המהפך שהוא עובר לרהיט מעוצב זה משהו שמצריך מעין “מלחמה” עם העץ, אך זוהי מלחמה של אהבה. החלק המאתגר הוא ניהול העסק וכל מה שכרוך בכך. אני אוהב לעשות את האמנות שלי וכל התחום הניהולי והשיווקי פחות מדבר אלי.

איזה טיפ יש לך למעצבים או מוכרים בתחילת דרכם? להאמין בעצמם וללכת עם התשוקה שלהם. להזיז את כל הקולות שבאים לכבות את התשוקה הזאת או להזריע פחדים. כשחזרתי לארץ רבים ניסו לומר לי שלא אצליח להתפרנס מעיצוב ומכירה של רהיטים וש”השוק רווי”. אני בחרתי ללכת עם האינטואיציה שלי ועם התשוקה שלי והצלחתי. השוק אף פעם לא באמת רווי ותמיד יש מקום לדברים מיוחדים ושונים.

לחנות של נדב רותם, Naro

 

  

“לקוחות שולחים לי תמונה של רהיט שהם אוהבים ואני מייצר להם אותו רק על פי תמונה”. שגב שפירא, המעבדה לעיצוב

שגב שפירא, המעבדה לעיצוב

מה בעצם אתה עושה? מייצר רהיטים בסגנון שלי.

מה עשית לפני שהקמת את העסק ואיך הכל התחיל? למדתי עיצוב תעשייתי ועבדתי בעבודות מזדמנות. הכל התחיל כשהחלטתי לעשות מה שאני אוהב. קניתי כמה כלי עבודה והתחלתי לבנות רהיטים מוזרים בבית.

מה היתרון הייחודי שלך מול כל המתחרים? היתרון שלי הוא שהרהיטים שלי הם שלי, הם לא מושפעים מאחרים ולא מנסים להיות מסחריים.

מה היו הקשיים הכי גדולים שניצבו בפניך כשהקמת את העסק? הקשיים הכי גדולים היו הניהול של העסק וכל הצדדים הבירוקרטיים.

מה אתה הכי אוהב בעבודה על החנות – ומה הכי מאתגר? הכי מאתגר זה כשלקוחות שולחים לי תמונה של רהיט שהם אוהבים ואני מייצר להם אותו רק על פי תמונה.

איזה טיפ יש לך למעצבים או מוכרים בתחילת דרכם? הטיפ שלי – תעשו מה שאתם אוהבים. תמיד אפשר למצוא לקוח מתאים.

לחנות של שגב שפירא, המעבדה לעיצוב

 

  

החוויה המרגשת היא לראות את התמונות ש”נולדו” אצלי בידיים, מאירות בתים של אנשים אחרים”. איתי בלוך

איתי בלוך, תמונות על עץ

מה בעצם אתה עושה? אני יוצר שילובים ייחודיים בין צילומים (של אשתי ושלי) לבין יופיו הטבעי של העץ.

מה עשית לפני שהקמת את העסק – ואיך הכל התחיל? הכל התחיל מספר ישן עם ציורים יפהפים שמצאתי בסמטאות ירושלים. הציורים היו כל כך יפים שהחלטנו לתלות אותם בבית וחיפשנו את הדרך המתאימה לכך.

יחד עם אורני, אשתי, שהיא מעצבת תעשייתית, החלטנו על עץ מלא, כזאת שתשלב בין ה”ציור” של העץ לבין התמונות. אחרי הרבה בדיקות וניסיונות הצלחנו להגיע לפתרון שמצא חן בעיננו, וזה יצא כל כך מיוחד שרצינו שזה יקשט בתים נוספים.  

מה היתרון הייחודי שלך מול כל המתחרים? אני מאמין שלכל יוצר יש את הייחודיות שלו ואת הקהל המתאים ליצירות שלו. החיבור בין האנשים שפוגשים את היצירות לבין היצירות עצמן, הוא הייחודיות של כל יוצר ויוצר.

מהו מוצר הדגל שלך שאתה גאה בו במיוחד? סדרת התמונות הפנורמיות על עץ. יש בהן שילוב מיוחד של עומק ופשטות שבא לידי ביטוי בעיקר כאשר התמונות מודפסות בגדול בהתאם לבקשת הלקוח.

מה היו הקשיים הכי גדולים שניצבו בפניך כשהקמת את העסק? למצוא את האזור הנכון בין התמונות ה”נכונות” לבין העץ המתאים.

איזה חלק אתה הכי אוהב בעבודה על החנות? ומה החלק הכי מאתגר? החלק האהוב הוא ללא ספק הפרגון מהלקוחות, והחלק המאתגר הוא הניסיון להעביר את ייחודן של התמונות באמצעות מסך המחשב.

אילו מעצבים מהתחום שלך אתה מעריך במיוחד, או השפיעו עליך? אהובים עלי במיוחד המעצבים שמשלבים בין חומרים שונים, למשל עץ וברזל או עץ וטקסטיל. בתחום הצילום – הצלם המוכשר – יעל הרמן. בתחום העיצוב – גיל ארד, שמתמחה בנגרות מסורתית. היצירות שלהם מרגשות אותי בכל פעם מחדש.

מה החוויה הכי מרגשת או מעניינת שקרתה לך בתור מוכר במרקט? החוויה המרגשת היא לראות את התמונות ש”נולדו” אצלי בידיים, מאירות בתים של אנשים אחרים. והחוויה המעניינת – מפעם לפעם מתקשרים אליי יוצרים שאני לא מכיר שמעוניינים להצטרף ל”מרמלדה”. זה תמיד מוביל לשיחות מעניינות.

איזה טיפ יש לך למעצבים או מוכרים בתחילת דרכם? תמשיכו לחדש ולחדש, תהיו קשובים לביקורות ואז אתם בדרך הנכונה.

לחנות של איתי בלוך, תמונות על עץ

 

  

כל רהיט וחפץ שאני מוכר נעשו בעבודת יד ואין אחד זהה להם בעולם כולו”. ארנון קורבר

ארנון קורבר, ארנון קורבר נגרות מסורתית

מה בעצם אתה עושה? אני נגר רהיטים שעובד בטכניקה של נגרות מסורתית ומורה לנגרות מסורתית בסדנה שלי שבבית נקופה. אני עובד רק עם עץ מלא, ללא מסמרים וברגים, בטכניקה ובכלים ידניים, בצורה שהיא לא תעשייתית והרבה יותר עובדת עם העץ והמבנה שלו.

מה עשית לפני שהקמת את העסק – ואיך הכל התחיל? בעברי עבדתי בקולינריה ובבוטניקה. תמיד עם הידיים ותמיד במשהו שיש בו מן האמנות. סבא שלי ואבא שלי שניהם עבדו בנגרות וכבר מילדות ביליתי המון עם עצים ומסורים ביד, ובסוף המשיכה לנגרות התגברה על העיסוקים האחרים.

מה היתרון הייחודי שלך מול כל המתחרים? המוצרים שלי מיוחדים בעיקר בזה שהם לא “מוצרים”. כל רהיט וחפץ שאני מוכר נעשו בעבודת יד ואין אחד זהה להם בעולם כולו. הסגנון האישי שלי והנגרות המסורתית מתחברים ליצירות ייחודיות ומיוחדות.

מהו מוצר הדגל שלך שאתה גאה בו במיוחד? כורסאות וכסאות נדנדה.

איזה חלק אתה הכי אוהב בעבודה על החנות? ומה החלק הכי מאתגר? אני ממש נהנה מהעובדה שבאינטרנט, כל אחד ואחת יכולים להגיע אלי. לפעמים אפילו סתם במקרה. רהיטים שבניתי בסדנה שלי, ביערות ירושלים, מגיעים לבית של אנשים שאני לא מכיר והופכים לחלק מהחיים שלהם. הפרידה מהרהיטים לא תמיד פשוטה כי אני נקשר אליהם, אבל תמיד משמח לחשוב שעוד מישהו יאהב אותם.

איזה טיפ יש לך למעצבים או מוכרים בתחילת דרכם? אני מניח שהתמדה וסבלנות הן התכונות שהכי עזרו לי בחנות. שווה לא למהר 🙂

לחנות של ארנון קורבר, ארנון קורבר נגרות מסורתית

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין