המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

23 בנובמבר, 2014

ארבעה טיפים פשוטים להיכרות עם קהל היעד שלכם

קלינדה, צאי לדרך. לא חייבים את החוקרת הכי טובה בטלוויזיה כדי להבין היטב מיהו קהל היעד שלכם

הבנת קהל היעד שלכם היא אולי השלב הקריטי ביותר בעת היצירה – אבל איך אפשר לשרטט קווים לדמותו בחנות אינטרנטית, כשאי אפשר לראות איך הלקוח נראה ומתנהג? אם כן, זה די קל. הנה ארבע שיטות המחקר הכי זריזות שיעזרו לכם להבין עבור מי אתם יוצרים:

1. שימו לב למה עובד ומה לא

עקבו אחר מגמות המכירה בחנותכם: נסו להבין מה הופך פריטים מסוימים לנמכרים או הופכים ל”פייבוריטים” לעומת אחרים ושקלו לפתח קו מוצרים חזק המבוסס על המוצרים הללו. מצאו מכנה משותף לקהל שנמשך למוצרים הללו, וחשבו מדוע מוצרים אחרים מקבלים פחות תשומת לב. האם בתיאור המוצר אתם מתייחסים למקבלי המתנה הפוטנציאליים? האם אתם משתמשים בתיוגים מסוימים במוצרים שעובדים, ובאחרים לא? אוצר מילים, תקציב וטרנדים מבדילים בין סוגים שונים של קונים. אם מוצר אחד לא עובד על קהל מסוים, נסו “למכור” אותו אחרת בעזרת שינוי בשלושת הפרמטרים הללו, כך שיקרוץ לקהלים שכן ימצאו אותו אטרקטיבי.

2. השתמשו במידע שאתם לומדים משיחות אחד על אחד עם הלקוח

“אני מרגישה שהלקוחה אונליין יותר סבלנית ונעימה. יש יותר פנאי לנהל דו שיח בהתכתבות”, אומרת נתלי אליאן, בעלת המותג Naftul, ומצביעה על אחד היתרונות הגדולים שבעבודה אונליין – שיחות אחד-על-אחד אישיות. נצלו את פלטפורמת המיילים של המרקט לתקשורת בריאה עם הלקוחות כדי להבין טוב האם הם מרוצים מאיכות המוצרים בחנותכם ואם הם מעוניינים לקנות בחנות עבור עצמם או כמתנה לאחרים (ואם כן, עבור מי – זהו חלק קריטי מהבנת קהל היעד שלכם).

3. הקשיבו לביקורות והשתמשו בהן כדי לגדול

תוכלו לעודד את לקוחותיכם להשאיר פידבק חיובי בחנות, ואם חשוב לכם להשתפר, תוכלו גם להכין טופס משוב קצרצר בעיצוב יפה ולשלוח אותו ללקוחות באימייל. אנחנו בטוחים שיהיו כאלה שייקחו זמן כדי לתת משוב כנה על המוצר, על העטיפה, על השירות, על המשלוח וכו’. כל הידברות כזו תורמת להבנה טובה יותר של הלקוח וצרכיו, ואט אט תוכלו לעצב טוב יותר את קהל היעד שלכם.

4. הבחינו במוצרים שהופכים ל”וויראליים”

הציצו בדפי פייסבוק, אינסטגרם או פינטרסט של חנויות ברוח דומה לשלכם ורשמו לפניכם אילו תמונות מקבלות לייקים, שיתופים ותגובות, שימו לב אילו פעילויות אינטראקטיביות מצליחות יותר מאחרות, ובכלליות, השכילו לנצל את עמודי המדיה החברתית העסקיים שלכם כדי להבין מה עובד ומה לא, מי הם האנשים שמשתתפים יותר ומשתפים יותר, למה הם נמשכים ומהי האסתטיקה שצדה את עיניהם. באותה נשימה תוכלו גם למשוך את קהל היעד הרצוי לכם, על ידי יצירת Hashtags ותיוגי עמודים אחרים שיצופו בפיד של קהילות שעוד לא מכירות אתכם (לדוגמה, אם העליתם את קולקציית הסריגים החדשה שלכם לאינסטגרם, תייגו את התמונות בהאש-טגים כמו #Knittwear, #outfit  #Winterwear וכו’. באתר הזה תוכלו למצוא את התיוגים הפופולריים ביותר – לפי נושאים. העתיקו והדביקו אותם או חלק מהן מתחת לתמונות שלכם באינסטגרם.

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין