המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

26 בינואר, 2020

צו השעה: למכור באינטרנט. המדריך למתחילים

רוצים להצטרף לקניון האינטרנטי הגדול בישראל? לפתיחת חנות משלכם במרמלדה מרקט, בואו בואו >>

 

למכור זה אתגר – גם בעולם האמיתי וגם באינטרנט.

אבל אם אתם קוראים שורות אלה, אתם כבר יודעים ששוק האי-קומרס (מכירות באינטרנט) הוא ערוץ מכירות שגדל בתאוצה רבה בשנים האחרונות (קורונה כן, אבל לא רק). ואם החלטתם למכור את המוצרים שאתם מעצבים/מייצרים/מייבאים באינטרנט – אז מזל טוב! אתם בחברה טובה. יותר ויותר אנשים בכל העולם עוברים למכירה ישירה ללא מתווכים, ללא חיפושי חניה וללא תורים מיותרים.

במציאות התחרותית של היום, גם אמנים נדרשים לקבל החלטות מסחריות ולחשוב על השוק לפני שהם ניגשים לשולחן היצירה: מה למכור, איך לייצר מלאי, ואיך למתג, לתמחר ולשווק. מאחורי כל אחד מהמעגלים האלו מתחבאת עבודה רבה ויותר מזה – כדי לקבל החלטות בכל אחד מהמעגלים – דרושה התמחות.

אחד היתרונות הבולטים של פתיחת חנות בקניון אינטרנטי (“מרקט פלייס”) דוגמת מרמלדה מרקט, אטסי, אמזון או eBay – הוא שהפלטפורמה – כלומר, החנות – ניתנת לכם על בסיס של “שכירות” ו/או עמלות, ואתם מוזמנים למלא אותה במוצרים שלכם ובתוכן (הסיפור האישי) שלכם. אם תקימו אתר מכירות פרטי משלכם, תידרשו גם לדאוג לפלטפורמה עצמה, לבחור גם את התבנית, העיצוב, הצבעים והגרפיקות.

ומה בנוגע לחשיפה? למרקט פלייס יתרון גדול על אתר מכירה פרטי כיוון שהמוצרים מופיעים גבוה ובולט יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. מרקט פלייס הוא אתר גדול, עם מאות אלפי דפים שמתעדכנים כמעט מדי יום ביומו, וזה בדיוק מה שגוגל אוהב. זאת ועוד: בשל גודלם, מרקטפלייסים יכולים להשתמש בטכנולוגיות העדכניות ביותר ובאנשי המקצוע הטובים ביותר כדי לעזור למוכרים לשפר את יחס ההמרה ולקדם מכירות.

מה למכור?

מה אתם יוצרים? מה מעניין אתכם למכור? איזה מוצר ישקף הכי טוב את האופי שלכם? מהי התשוקה שלכם? שאלות אלו צריכות להישאל כשבוחרים לפתוח חנות באינטרנט. אבל לא די בשאלות אלו – ויש לענות גם על שאלות כמו איזה מוצר הכי דרוש לכם כצרכנים (אנחנו היינו שמחים למשל למצוא חנות שמוכרת מכונת כביסה שיודעת גם לעשות כלים), מה הכי חסר בשוק ולאיזה קהל יעד אתם מעוניינים לפנות. כשתדעו לענות על השאלות האלה – תהיו קרובים בצעד משמעותי לפתיחת החנות האינטרנטית שלכם.

הכירו את קהל היעד שלכם

חשוב שתשקיעו את האנרגיה והזמן שלכם באנשים הנכונים, ולכן חשבו היטב מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בסופו של דבר, זה ישפיע על בחירת המוצרים, הניסוחים, הצילומים, התיוגים ואפילו הפוסטים בפייסבוק העסקי. קהל היעד מוגדר על ידי מספר מאפיינים: גיל, מין, תחביבים, מיקום גיאוגרפי, האתגרים היומיומיים שמאפיינים את אותה קבוצה (למשל, אמהות צעירות מתמודדות עם אתגרים שונים מקבוצת הפנסיונרים, למשל).

 

ומה אחר כך?

 

אחרי שהחנות באוויר – יש מספר כללים חשובים לביצוע מידי שיעזרו לכם להביא קונים ולמכור יותר – ביניהם – הקפדה על איכות התמונות, מספר רב של תמונות לכל פריט, להעלות כמה שיותר מוצרים לחנות, להקפיד על מתן שירות אדיב ומקצועי ללקוחות שלכם, לתת הנחות מידי פעם ולקיים סיילים בחנות. יש עוד – אבל זה בינתיים (:

 

בהצלחה רבה!

רוצים להצטרף לקניון האינטרנטי הגדול בישראל? לפתיחת חנות משלכם במרמלדה מרקט, בואו בואו >>

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין