המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

04 בדצמבר, 2014

איך ליצור מוצר מנצח בחמישה צעדים

ברגע שיש לכם ביד מוצר שעושה לכם רק נחת, הצעדים הללו יהיו פשוטים יותר וירגישו לכם הכי שווים את הטרחה

אתם אולי מעצבים ויוצרים פריטים מהממים מאז ומתמיד, אבל מהי האסטרטגיה שלכם לגבי אילו מוצרים למכור? גם אם המוצר הראשון שפרסמתם נולד באופן טבעי מתוך התשוקה שלכם ליצירה או מתוך ניסוי וטעייה, יש סיכוי טוב שישתלם לכם לתכנן מראש קו מוצרים חכם.

לפניכם כמה צעדים לפיתוח מוצר חזק שייבנה מהייחוד שלכם, מהכוח שלכם, שמהווה יריית פתיחה נהדרת לביסוס החנות שלכם:

רוצים חנות משלכם במרמלדה מרקט? לחצו כאן עכשיו

1. תנו למוח שלכם להתפרע

חשבו על הרעיונות שלכם למוצר, כתבו אותם או ציירו סקיצה שלהם, ונסו ליצור אבטיפוס מפורט כמה שיותר. מטרת השלב הזה היא למצוא השראה ולתת לחזון שלכם מקום לגדול, אז אל תחששו לחשוב מחוץ לקופסה. חפשו השראה בכל מקום – בספרים, בקולנוע, במוזיקה, בטבע, בצבעים, בצרכים היום-יומיים שלכם.

2. שבו לחקור קצת

א. חקר שוק – צפו במוצרים של מוכרים אחרים במרקט, במקומות אחרים באינטרנט ובחנויות רגילות, בשווקים ובירידים, בתצוגות ובתערוכות, וגם במה שקורה במגזיני עיצוב מכל הסוגים. בשלב הזה חפשו תשובות לשאלות כמו – האם יש צורך במוצר שלי? האם קיים לו שוק? אם כן, איך אוכל להביא זווית חדשה ולהתבלט בו, ואם לא, האם אוכל לייצר שוק כזה?

ב. מיהו קהל היעד? מי יהיו האנשים שיקנו את המוצר שלכם? מוכרים רבים חושבים על עצמם כעל קהל היעד שלהם, אבל רוב הסיכויים שישתלם לכם לחשוב בגדול יותר. שרטוט קווים לדמותו של קהל היעד שלכם יוכל לסייע לכם לתמחר את המוצרים נכונה ולחשוב איך לשווק את המוצרים לכשתגיעו לשם.

3. לנפות, לנפות, לנפות

חזרו לשרטוטים מסעיף 1 וחדדו את הרעיונות שהיו לכם במקור בהתבסס על כל מה שלמדתם במחקר שערכתם. נסו לעת עתה להתרכז רק במוצרים שהכי מרגשים אתכם ושאתם חושבים שיש להם את הכי הרבה פוטנציאל. המוצר שלכם לא חייב להיות פורץ דרך או חדשני אבל יהיה לכם קל יותר לשווק אותו, לכשיהיה מוכן, אם יש לו יתרונות בולטים. אם עשיתם חקר שוק, בשלב זה תדעו אילו מוצרים דומים כבר קיימים בשוק, ואיך המוצר שלכם יכול לענות על צרכים מסוימים באופן שמייחד רק אותו. תוכלו לעשות זאת, למשל, בעזרת בחירה בחומרי גלם ייחודיים שיש להם סיפור (כמו בדים ידידותיים לסביבה או דלתות מיובאות מחו”ל), או תוספת קטנה של פיצ’ר שאין לאף אחד אחר בשוק.

הרעיון שלכם נהדר, אבל עד כמה קשה לייצר את המוצר פיזית? תמונות מהסטודיו של דיקלה לבסקי

4. שעת יצירה

א. צרו הדמיה. הרעיון שלכם נהדר, אבל עד כמה קשה לייצר את המוצר פיזית? השתמשו בחומרים דומים בעלות נמוכה יותר כדי לייצר מוצר-דמה, מה שנקרא פרוטוטייפ. לאחר מכן ובהסתמך על התוצאה, צרו מוצר-דמה נוסף עם החומרים האמיתיים, כלומר אלה שאתם מתכננים להשתמש בהם.

ב. בחנו את המוצרממש כמו מה שקורה כשמייצרים רכב או טלוויזיה, לא תדעו איך המוצר מתפקד אצל הלקוח עד שתעבירו אותו טסט. תנו דוגמית לחבר/ה ובקשו פידבק – האם המוצר שמיש כפי שתכננתם? האם הוא עמיד או האם הוא נוטה להתפרק? כל פידבק שתקבלו בשלב מוקדם יוכל לחסוך מכם ומהלקוח שלכם אכזבה ותסכול בהמשך הדרך.

ג. קחו את הזמן. תנו למוצר שלכם זמן להתפתח. נכון, מפתה להאיץ את התהליך ולהעלות את המוצר לחנות באופן מיידי, אבל אם תתנו לעצמכם זמן תוכלו לחסוך מעצמכם כאבי ראש עתידיים, וגם תוכלו לשווק מוצר שאתם מרגישים הרבה יותר בטוחים לגביו.

ד. היו סלחניים. יכול להיות שכמה מהרעיונות שעבדו טוב על הנייר – כמו צבע, סוג בד, ריפוד או באופן כללי חומר – לא יעבדו במציאות. אל תלקו את עצמכם!

5. היו העורכים הכי טובים של עצמכם

ערכו מספר בדיקות אחרונות לפני השקת המוצר:

א.      האם ניתן להשיג את חומרי הגלם בקלות ובעלות משתלמת?

ב.      האם המוצר הזה הוא רווחי בעיניכם?

ג.       האם המוצר עולה בקנה אחד עם החנות/המותג שלכם?

ד.      והכי חשוב, האם אתם אוהבים אותו, ונהנים לייצר אותו?

בשלב זה, ודאו שהתמונות והתמחור שלכם משרתים את המוצר הכי טוב שיש. דאגו לכך שאנשים יתוודעו למוצר המעולה שלכם עם שם טוב שקל לאתֶר, תגיות מתאימות, היפר-קישורים ממוצרים פופולריים אחרים וקידום יעיל (בפייסבוק שלכם, באינסטגרם, ברשימת תפוצה, בכל מקום אפשרי). ברגע שיש לכם ביד מוצר שעושה לכם רק נחת, הצעדים הללו יהיו פשוטים יותר וירגישו לכם הכי שווים את הטרחה. זכרו שהרבה יותר קל לעבור עם מוצר טוב את כל השלבים הללו.

מרגישים שיש לכם רעיון למוצר שיכול לנצח את כולם? קבלו עכשיו פלפורמה מושלמת ו-300,000 מבקרים שונים בכל חודש ב-200 ש”ח לחודש בלבד. לחצו כאן והתחילו למכור

 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין