המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

19 בספטמבר, 2016

איך להביא תנועה לחנות שלך

אסטרטגיית שיווק היא עניין רציני ביותר עבור כל חנות באינטרנט. כל בעל/ת עסק יודע/ת ששיווק שנעשה כמו שצריך לא רק מביא תנועה לחנות, אלא יודע לפנות לקהל שתפור למידותיה של החנות, מה שאומר קונברז’ן (הפיכת מבקרים בחנות לרוכשים) באחוזים גבוהים יותר. אז איך עושים זאת?

 

1. הכירו לעומק את קהל היעד שלכם

חשוב שתשקיעו את האנרגיה והזמן שלכם באנשים הנכונים, ולכן, לפני שאתם צוללים למלאכת היח”צ, חשבו היטב מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בסופו של דבר, זה ישפיע על בחירת המוצרים, הניסוחים, הצילומים, התיוגים ואפילו הפוסטים בפייסבוק העסקי. קהל היעד מוגדר על ידי מספר מאפיינים: גיל, מין, תחביבים, מיקום גיאוגרפי, האתגרים היומיומיים שמאפיינים את אותה קבוצה (למשל, אמהות צעירות מתמודדות עם אתגרים שונים מפנסיונרים, למשל). וברגע שיש לכם מושג מיהו קהל היעד, הרבה יותר קל לענות לשאלות כמו: “האם הניסוח הזה פונה ספציפית לאמהות צעירות?” “האם התיוגים האלה עונים לחיפושים של פנסיונרים/ות?” וכו’.

 

2. הפיצו את הבשורה במדיה החברתית

אם רק התחלתם לשווק את עצמכם, התמקדו לעת עתה בפלטפורמות שאתם שוחים בהן יותר בקלות – פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכו’. בפייסבוק ניתן לבחור ממש את קהל היעד בפוסטים ממומנים, כדי להיות בטוחים שהחנות שלכם מגיעה לאנשים הכי נכונים עבורכם.

3. כתבו בלוג

בלוג יוכל להוות פלטפורמה אידיאלית עבורכם בה תוכלו לכתוב על כל מה שמעניין אתכם ועל עולמות ההשראה שלכם, ולהשיק קולקציות חדשות מצולמות היטב (כמו הבלוג הזה של נפתול). הכי פשוט וקל לפתוח בלוג באתר Tumbler (שמבוסס על תמונות), אבל יש עוד המון אופציות.

4. שמרו על קשר עם הקהל שלכם באמצעות ניוזלטר

ניוזלטר הוא ערוץ תקשורת חזק ביותר לתחזוק קשר עם רשימת התפוצה הכי אידיאלית שיש – לקוחות חוזרים. חשבו על זה: אנשים שאוהבים את המוצרים שלכם מקבלים מכם הישר אל תיבת הדואר שלהם הודעות על סיילים, פעילויות, חדשות וכו’. חשבו לצורך המחשה מה יעיל יותר – לפנות אל אצטדיון מלא באלפי עוברי אורח, או אל חדר של 500 איש שאוהבים את כל מה שיש לכם להציע?
כדי להפוך את קריאת הניוזלטר שלכם לחוויה משתלמת ביותר – מומלץ, בתור פוסט ראשון, לצאת עם מבצע בומבסטי. למשל, 50% הנחה לקראת החגים, או משלוחים חינם לתקופה מוגבלת. איך עושים זאת? השיקו את הניוזלטר שלכם דרך פלטפורמה כמו מיילצ’ימפ, שמאפשרת לעצב בעצמכם את הניוזלטר שהכי מתאים לכם ולשלוח חינם ל-2000 נמענים, חשבו על מבצע, הפיצו לכל עבר ואתם על דרך המלך.

5. שתפו פעולה עם מותגים בראש שלכם

חיבור עם בעלי חנויות אחרים, בלוגרים ושאר אנשי מקצוע לא רק עוזר למנף מכירות, אלא יכול לשוות למותג שלכם אופי רציני ויוקרתי יותר.

6. הכניסו לשגרת העבודה שלכם מבצעים וקידומי מכירות

בזמנים של ירידה במכירות, קידומי מכירות או קוד הנחה מיוחד הם כלים מצוינים להעלות את הפעילות בחנות, אבל חשוב לעשות זאת תוך התחשבות בצרכים שלכם ושל קהל היעד שלכם. אל תציעו דבר מבלי לקבל משהו בתמורה.

לכל שאלה, עצה או עניין שקשור לניהול החנות במרקט אל תהססו לפנות אל צוות ההצלחה שלנו: market@marmelada.co.il. בהצלחה!

 

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין