המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

24 בספטמבר, 2012

אז איזה מחלקות יש בחנות שלכם?

אתם בעלי החנויות, מכירים הכי טוב את המלאי שלכם. אם יש לכם חולצות או מכנסיים, סנדלים או צעיפים, באיזה מידות ובאיזה צבעים. הידעתם שאתם יכולים ליצור מחלקות בחנות? המחלקות שתיצרו למוצרים שלכם יופיעו כתפריט בחלק העליון הימני של החנות ויאפשרו למבקרים גישה מהירה למה שהם מחפשים.

חלון הראווה של החנות שלכם הוא העמוד הראשי שלה, שמציג בברירת המחדל את 32 הפריטים האחרונים שהעליתם. הפריטים האלה לא בהכרח משקפים את מגוון המוצרים שאתם מציעים. המחלקות שמופיעות במקום בולט מעל לוגו החנות יעזרו לקונים להבין במהירות מה ניתן למצוא בה.

אז מחלקות הן בעצם קטגוריות מוצרים בחנות שלכם. אפשר גם לחשוב עליהן כמו קומות בחנות. כמו שבבלומינדיילס בניו יורק מראים השלטים שההלבשה התחתונה נמצאת בקומה 1 והנעליים ב2. אפשר לחשוב עליהן גם כמו תפריט במסעדה.

חלוקה קלאסית של מחלקות בחנות היא על פי סוגי המוצרים שיש בה: חולצות/מכנסיים/שמלות או גברים/נשים/ילדים. זה יהיה מקום טוב להתחיל בו: נסו לחלק את המוצרים שיש לכם בחנות לסוגים שונים. עם הזמן תוכלו גם להיות יצירתיים ולהחליף מחלקות בחנות (לפי צבעים, עונות השנה, סיילים, מבצעים).

איך מוסיפים מחלקות

הוספת מחלקות לחנות יכולה להתבצע בשני אופנים: דרך ממשק העלאת מוצרים (בתפריט העליון, החנות שלי, הוסף מוצר חדש), ודרך ממשק עריכת מוצרים (בתפריט העליון, החנות שלי, עריכת מוצרים, לחיצה על החץ האפור שמופיע בפינה הימנית העליונה של כל תמונה, לחיצה על “ערוך”).

בטופס שתגיעו אליו נמצא שדה בשם “מחלקה בחנות”. כדי להוסיף מחלקות לחנות לוחצים על “הוסף מחלקה חדשה”, מזינים את שמה, ולוחצים “הוסף מחלקה”. את כל המחלקות שתוסיפו תוכלו למצוא אם תלחצו על החץ שמימין “בחר מחלקה” ותיפתח רשימה שתציג אותן.

איך מוחקים / עורכים שם של מחלקה

לצורך מחיקת מחלקה בחנות יש להיכנס לאותו העמוד דרכו אתם מוסיפים מחלקה. בשדה “הוסף מחלקה” לחצו על “בחר מחלקה”, ולחצו על האיקס המופיע ליד שם המחלקה שברצונכם למחוק מבין המחלקות המופיעות ברשימה שמופיעה. במידה שתרצו לערוך מחדש את שם המחלקה, לחצו על העיפרון ובצעו את העידכון. 

שיוך מוצרים למחלקות

לאחר שהוספתם מחלקות לחנות ואתם מרוצים מהן (תציצו בפינה הימנית העליונה בחנות שלכם ותוכלו לראות את רשימת המחלקות שהוספתם), היכנסו ל”עריכת מוצרים” שתחת “החנות שלי” בתפריט העליון. לחצו על החץ האפור שבפינה הימנית העליונה של כל מוצר, ובחרו “ערוך”. בשדה “מחלקה בחנות” לחצו על “בחר מחלקה” ובחרו את המחלקה הרצויה מתוך הרשימה שנפתחת. ניתן ורצוי באופן שוטף לשייך המוצר למחלקה כבר בשלב העלאתו לחנות.

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין