המדריך למוכרים בלבד

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

24 באוקטובר, 2013

סוד ההצלחה שלי: Petek Design

מקבלת השראה שניה לפני שנרדמת. אפרת אלי, Petek Design

קוראים לי אפרת אלי ואני מעצבת גרפית כבר שנים רבות. לפני כמה שנים חיפשתי רעיונות והשראות לקראת החתונה שלי, ועל רקע כמה פרויקטים שעבדתי עליהם עבור לקוחות הגעתי בין השאר לאתר האינטרנט Etsy, שם הכרתי מעצבות עצמאיות והתחלתי לפנטז על איך גם אני יכולה ליצור ככה בעצמי – בעיקר בשביל הכיף וגם בשביל לשתף אחרים עם הרעיונות שלי. חיפשתי רעיונות מקוריים, שיהיה בהם טוויסט קצת שונה, עשיתי לא מעט שיחות אל תוך הלילה עם בן זוגי, וככה עלו כמה רעיונות חמודים.

אני מוכרת את המוצרים שלי בחו”ל כבר כמה שנים. זה התחיל יותר כתחביב לא מחייב במקביל לעבודה על פרויקטים בתחום המיתוג והעיצוב. בשנתיים האחרונות, ובעיקר מאז שנולד בני יונתן, אני משקיעה יותר במרמלדה מרקט וזה כיף לראות שאנשים בארץ מפרגנים.

עיצובים של Petek Design. למעלה משמאל: סביבת העבודה של אפרת 

הכל התחיל מכפית קטנה

קראתי לפוסטר הכפיות הראשון שהכנתי “Spooning”, שזה הסלנג האנגלי ללישון כפיות. אחר כך הוא התפתח לסדרת צילומים. הרעיון לעשות את זה עלה לילה אחד במיטה לפני שנרדמנו וזה תפס ממש מהר (הרבה מהרעיונות הטובים באים לי לפני השינה). התחלנו לאסוף כפיות וינטג’ בטיולים שלנו בחו”ל כל שנה בשווקי פשפשים וחברים ומשפחה התחילו להביא לנו כפיות מכל רחבי העולם. כשהתגבש לו אוסף רציני צילמנו אותו באופן מקצועי לצד כריות מיניאטוריות שנתפרו במיוחד ומשם זה ממש המריא.

 

עבודה בבית 

בבית אני הכי מרגישה בנוח, יש לי את הפינה שלי וכאן אני עובדת ויוצרת. זה קצת מאתגר לשלב כל הזמן עבודה ובית, אבל בפועל באמת בכל שעות היום אני מוצאת את עצמי לפני המחשב, עובדת על פרוייקט חדש ללקוח, מעלה מוצרים חדשים לאתר, או גולשת ברחבי האינטרנט ומחפשת השראה ורעיונות חדשים.

 

כאן עושים קסמים. Petek Design בפעולה

השראה בדברים הקטנים

בזמן האחרון אני אוהבת להשתמש ב-Pinterest. זה פותח את הראש להרבה דברים חדשים בבת אחת. בנוסף, ביומיום, כשאני מטיילת בחוץ עם התינוק שלי בעגלה, אני נוהגת לשלוף את המצלמה של האייפון ולצלם לאינסטגרם משהו קטן שתופס לי את העין. אחר כך אני מקבלת בחזרה דברים מעניינים. באופן מוזר דווקא כל מיני אתרים של מותגים לילדים מחו”ל מושכים אותי מאוד. אני מוצאת בזה משהו מרענן ושונה שמביט על דברים מזווית מקורית ושובבה יותר.

היוצרים האהובים עלי הם דיוויד בואי, להקת ביירות, מוריסי, אפרת בן צור ובועז כהן (88FM) שאני מקשיבה לו הרבה במקביל לעבודה ונהנית לקרוא את המאמרים שלו. מתחום העיצוב, ההשראה האחרונה שלי היא Tokujin Yoshioka, מעצב יפני שנתקלתי לאחרונה בעבודה שלו ואני מאד אוהבת את הטקסטורות שהוא מגיע אליהן.

 

ויראליות, אהובתי

מה שהכי חשוב בעיניי זה להיות מקורית, כלומר לחשוב מחוץ לקופסה ולהתעקש להביא מוצר ייחודי שאין לאף אחד אחר. לקוחות יודעים להעריך את זה ולקוחות באמת רוצים שיהיה להם בבית משהו שונה שאין לכולם.   הדבר השני שאני משתדלת לשים עליו דגש הוא יחס אישי באמת לכל לקוח. אני תמיד קשובה לכל בקשה, הערה או טענה ואעשה את המקסימום כדי שהלקוחות יהיו מרוצים, כי בסופו של דבר רק כך הם יחזרו לחנות שלי, וגם ימליצו לאחרים על המוצרים שלי.

טיפ נוסף שאני יכולה לתת מניסיוני הוא לקחת מוצר שלך שהוא פופולרי יחסית, לפתח אותו ולחדש אותו, לרענן אותו כך שימשיך ויעניין לקוחות לאורך זמן.

אני מאוד אוהבת את הוויראליות שיש באינטרנט. כיף לראות איך אנשים שאוהבים את מה שאת עושה, חוזרים לאתר שוב ושוב, מספרים לחברים שלהם ומפנים אותם לאתר שלך, ולפעמים גם שולחים רעיונות לשינויים במוצרים או למוצרים חדשים.  

 

מחשבות על לונדון

אם הייתי יכולה לפתוח חנות במקום כלשהו בעולם זה היה בלונדון, באחד מרחובות מרכז העיר הקטנים (ואם כבר, אז שוויליאם וקייט יהיו בין לקוחותיי הנאמנים). כבר היום הרבה מההזמנות שאני מקבלת בערוצים שונים הן מלקוחות מבריטניה, כך שנראה שיש שם קהל שהמוצרים שלי מדברים אליו. אני גם מאוד מתחברת לחוש ההומור הבריטי ולציניות הבריאה שיש להם שם. מצד שני אולי עדיף דווקא חנות ליד הבית. ככה אני אוכל לחזור כל יום בצהריים הביתה ולישון סיאסטה.

 הכנסו לבקר בחנות Petek Design

טיפים חשובים לניהול חנות אונליין